واردات كالا از دبی

مراحل قدم به قدم واردات كالا از دبی

واردات و صادرات کالا یکی از مهم ترین فرایندها و فعالیت ها در حوزه تجارت می باشند. اینکه شما چه کشوری را به عنوان کشور تجاری خود انتخاب می کنید هم می تواند در این فرایند تاثیر زیادی داشته باشد. با توجه به تحریم های این چند سال اخیر، تجارت و واردات کالا از بسیاری از کشورها ممنوع می باشند و تا به امروز تنها  واردات کالا از دبی است که برای بازرگانان ایرانی امکانپذیر است. به همین خاطر امروز تصمیم گرفته ایم تا مراحل قدم به قدم واردات كالا از دبی را برایتان شرح داده و شما را در این فرایند مهم راهنمایی کنیم.

با فقیهی تریدینگ تا انتهای این مقاله همراه باشید.

نحوه واردات کالا

در بخش مقدمه عنوان کردیم که واردات کالا یک فرایند بسیار مهم در تجارت می باشد بنابراین نیاز است که در این مورد توجه داشته باشید که راهکارهایی را در پیش بگیرید که برای توسعه اقتصاد کشور موثر هستند.

بری وارد کردن کالا ایدئولوژی های مخالف و موافق بسیاری وجود دارد. با این حساب با توجه به مراحل قدم به قدم واردات كالا از دبی باید به این مسئله توجه کنید که وارد کردن کالاهای اساسی که می توانند بیشتر از سایر کالاهای وارداتی مورد نیاز مردم جامعه و صنعت های مختلف باشندبیشترین مزیت را دارا هستند.

واردات کالا

نحوه واردات کالا

واردات کالا از دبی

همانطور که در پاراگراف های قبلی هم اشاره کردیم واردات کالا از دبی این روزها رونق بسیار زیادی دارد و یکی از دلایل آن تحریم هایی است که چند سالی است شاهد آن ها می باشیم.

آنچه که در فرایند واردات کالا از این کشور دارای اهمیت می باشد این است که به طور کلی دو روش مجزا برای وارد کردن کالا از کشور دبی وجود دارد که به شرح زیر می باشند.

  • در روش اول شما به تنهایی و به صورت حضوری می توانید به کشور دبی مراجعه کرده و برای وارد کردن کالا یا کالاهایی که مد نظرتان می باشد به فروشگاه ها و شرکت های مختلف رفته و وجه تواقفی را برای خرید آن کالا پرداخت کنید و فاکتور دریافت کنید.
  • اما، در روش دوم به راحتی می توانید به صورت اینترنتی و تلفنی  با شرکت صادرکننده ارتباط برقرار کنید. حواله وجه و کارهایی مانند فاکتور کردن را نیز از همین راه انجام دهید.
شرایط واردات کالا از دبی

واردات کالا از دبی

مراحل قدم به قدم واردات كالا از دبی

برای اینکه در تجارت با کشور دبی موفق باشید اطلاع داشتن از قوانین این کشور برای تجارت می تواند کمک بزرگی به شما کند.

شما دوستان عزیزی که دبی را به عنوان یک کشور تجاری انتخاب کرده اید باید از مراحل قدم به قدم واردات كالا از دبی هم مطلع باشید تا بتوانید کالاهایی را وارد کنید که هم بازار هدف خوبی دارند و هم برای شما سودآور می باشند.

مراحلی که باید برای واردات کالا از کشور دبی می بایست طی کنید به شرح زیر می باشند.

  • شناسایی سازنده یا فروشنده کالا
  • استعلام و بررسی مشخصات فنی
  • استعلام قیمت کالا
  • دریافت نمونه کالا
  • تصمیم گیری در رابطه با نوع، مدل و تعداد کالای وارداتی
  • دریافت پیش فاکتور ازفروشنده
  • داشتن اطلاعات کافی از تعرفه گمرکی و شرایط واردات کالای مزبور
  • داشتن اطلاعات در مورد هزینه های مرتبط با واردات کالا
  • محاسبه قیمت تمام شده واقعی کالا
  • دریافت تخفیفات توافق نهایی بر سر قیمت کالا
  • بررسی تامین بودجه واردات
  • تصمیم گیری نهایی جهت واردات
  • توافق بر سر شیوه پرداخت مبلغ کالا به فروشنده
  • توافق در زمان حمل کالا و شیوه حمل
  • ترانزیت کالا به سایر گمرکات در صورت نیاز
  • ارائه مدارک و توضیحات کامل به ترخیص کار جهت انجام امور ترخیص
  • پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و سایر هزینه های مرتبط با ترخیص کالا از دبی
  • حمل کالا به انبار پس از ترخیص
  • انجام تعهدات ارزی
دلایل واردات کالا از دبی

هزینه های مرتبط با واردات کالا از دبی

مشکلات واردات کالا از دبی

تا به اینجای کار شما را با مراحل قدم به قدم واردات كالا از دبی آشنا کردیم و عنوان داشته این که وارد کردن کالا از کشور دبی چگونه می باشد.

در این بخش می خواهیم برایتان از مشکلاتی بگوییم که بر سر راه واردات کالا وجود دارد.

بارها در این مقاله و مقالات قبلی اشاره کرده این که وارد کردن کالا همچون بسیاری تجارت های دیگر نیازمند دانش و تخصص کافی می باشد.

بنابراین، پیشنهاد می کنیم که اگر در این زمینه هنوز تجربه و دانش لازم را بدست نیاورده اید از افراد متخصص و باتجربه راهنمایی و کمک دریافت کنید.

واردات کالا چالش ها و مشکلات خاص خود را دارد که برای جلوگیری از آن ها باید اطلاعات به روز و کاملی از قوانین کشور مربوطه برای وارد کردن کالای انتخابی خود داشته باشید.

البته این اطلاعات تنها درباره کشور مبداء و دنیای تجارت آن ها نیست. بلکه شما باید با قوانین و شرایط تعریف شده کشور مقصد و کشور خودتان هم اطلاعات دقیق و کاملی داشته باشید و با قوانین آن ها آشنا شوید.

از آنجایی که تجارت با کشور دبی به خاطر تحریم های این سال ها رونق بسیار زیادی پیدا کرده است، لازم دانسته ایم تا کمی شما بازرگانان و دوستان عزیزی که قصد تجارت با این کشور را دارید از مشکلاتی که بر سر راه واردات کالا از دبی نیز وجود دارد آشنا کنیم.

از شایع ترین مشکلات بر سر راه واردات کالا موارد زیر می باشند.

  1. بیش بود ارزش
  2.  کسر تخلیه
  3.  تفاوت تعرفه
  4. انبارداری
  5.  زمان بر بودن اخذ مجوز ورود یا ثبت سفارش
  6.  تخصیص ارز بانک مرکزی و دموراژ
  7.  اخذ مجوزهای واردات کالا و ترخیص
واردات کالا از دبی

مشکلات واردات کالا از دبی

در نهایت اینکه

برای موفقیت در واردات کالا باید مراحل قدم به قدم واردات كالا از دبی، قوانین و هزینه هایی که باید برای این کار بپردازید را بخوبی بدانید و نسبت به آن ها اطلاعات کامل و به روزی داشته باشید.

پیشنهاد و توصیه ما به شما دوستان عزیز این است، اگر می خواهید در امر تجارت بهترین بازرگان باشید با شرکت های بازرگانی و کارگزارن گمرکی ارتباط داشته و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید.

مشاوران ما از طریق سایت faghihitrading.com راهنمای شما هستند.

سوالات مربوط به مراحل قدم به قدم واردات كالا از دبی

1 انتخاب یکی از روش های ارتباطی برای واردات کال از دبی به چه معنا است؟
یعنی اینکه، شما باید کالای مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. کالای انتخابی شما نیز به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها شامل سرمایه شما و وجود کالا در بازار عرضه است.
2 واردات هوایی کالا از دبی به چه صورت می باشد؟
با استفاده از هواپیماهای مخصوص در این زمینه انجام می شود.
3کدام یک از مراحل واردات کالا از دبی اهمیت بسیاری دارد؟
تحویل کالا توسط فروشنده و وارد کردن آن به ایران از مراحلی است که دارای اهمیت زیادی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *