واردات قطعات کامپیوتر

راه‌های واردات قطعات کامپیوتر

این روزها استفاده از تکنولوژی و وسایل کامپیوتری بسیار افزایش یافته است. تقریباً در همه خانه‌ها، ادارات و ارگان‌ها از کامپیوتر استفاده می‌شود. در واقع  بخش عمده ای از زندگی افراد که ارتباطات و بیزینس است به تکنولوژی و استفاده از کامپیوتر گره خورده است. برای همین بسیاری از کشورها در زمینه تولید کامپیوتر و قطعات آن فعالیت عمده‌ای دارند. کشور ما نیز فعالیت‌های بسیاری در این زمینه انجام می‌دهد؛ اما نیاز بازار از فعالیت‌ها و تولیدات کشور ما در زمینه کامپیوتر و قطعات و لوازم جانبی آن بیشتر است. به همین دلیل واردات قطعات کامپیوتر از مهم‌ترین فعالیت‌های تجاری محسوب می‌شود. بیشتر بازرگانان و بسیاری از شرکت‌ها در زمینه واردات قطعات کامپیوتر فعالیت دارند. در این مقاله می‌خواهیم به راه‌های واردات قطعات کامپیوتر و نحوه انجام آن اشاره داشته باشیم. همراه ما باشید.

از چه کشورهایی می‌توان قطعات کامپیوتر وارد کرد؟

کشورهای بسیار زیادی در زمینه تولید لوازم کامپیوتری فعالیت می‌کنند که در این میان چین و دبی سرآمد آن هستند. چین و دبی  از کشورهایی هستند که بالاترین میزان لوازم کامپیوتر و قطعات یدکی از طریق آنها به کشور ما وارد می‌شود.

بازرگانان از طریق بازارهای دو کشور چین و دبی در ارتباط با واردات قطعات کامپیوتری فعالیت دارند. دلیل این موضوع آن می باشد که کشور ما در تحریم به سر می‌برد و امکان تجارت با بسیاری از کشورها مانند تایوان، کره، ژاپن و آمریکا را ندارد. پس بهترین کشورها برای واردات قطعات کامپیوتری کشورهای چین و امارات هستند.

چین از کشورهایی است که به عنوان یکی از اصلی ترین تولید کنندگان کامپیوتر و قطعات کامپیوتر در جهان شناخته شده است. حجم بالایی از قطعات کامپیوتری از این کشور وارد ایران می‌شود. اما از آنجایی که واردات این قطعات از کشور امارات هزینه حمل و نقل کمتری دارد و همچنین تعرفه گمرکی ندارد، بیشتر بازرگانان ترجیح می‌دهند که واردات قطعات کامپیوتری را از کشور امارات انجام دهند.

شرایط واردات قطعات کامپیوتر

کشورهای واردات قطعات کامپیوتر

حمل و نقل در واردات قطعات کامپیوتر

از مراحل اصلی و مهم واردات قطعات کامپیوتر، طریقه حمل و نقل مناسب برای آن است.

راه های واردات قطعات کامپیوتر متنوع می‌باشد و امکانات حمل و نقل مختلفی وجود دارد. برای آنکه بهترین راه واردات قطعات کامپیوتر را انتخاب کنید، باید به فاصله جغرافیایی، حجم و وزن محصولات، هزینه‌ها و زمان مورد نیاز توجه نمایید.

از راه‌های واردات قطعات کامپیوتر به کشورمان حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل زمینی است که در ادامه به توضیح درباره هر کدام از آنها می‌پردازیم.

حمل و نقل هوایی

یکی از بهترین مطمئن‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای واردات کامپیوتر حمل و نقل هوایی است. معمولاً واردات محموله‌هایی با وزن کمتر و حساس‌تر نسبت به زمان، با حمل و نقل هوایی انجام می‌شود.

حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی معمولاً برای واردات محموله‌هایی با وزن بالا استفاده می‌شود. معمولاً زمان بیشتری برای انتقال محموله با این روش نیاز می‌باشد. یک مزیت با حمل و نقل دریایی این است که هزینه حمل و نقل و واردات قطعات کامپیوتر از طریق راه دریایی ارزان‌تر از حمل و نقل هوایی است.

حمل و نقل زمینی

قطعات کامپیوتر اگر از کشورهای همسایه وارد شود، معمولا با حمل و نقل زمینی انجام می‌گیرد، که بهترین گزینه است. می‌توان از خدمات حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و یا کامیون‌ها برای این روش از واردات محمول استفاده نمود. محموله های با وزن کم و متوسط با حمل و نقل زمینی انجام می‌شود.

حمل و نقل مرکب

در واردات قطعات کامپیوتر ممکن است از ترکیبی از روش‌های حمل و نقل استفاده شود. به عنوان مثال می‌توان قطعات کامپیوتر را ابتدا با و یا هواپیما به یک مرکز توزیع بین‌المللی ارسال کنید و در ادامه با حمل و نقل زمینی وارد کشور شود.

حمل و نقل دریایی برای واردات

حمل و نقل در واردات قطعات کامپیوتر

تفاوت حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی

با توجه به توضیحات ارائه شده در انواع راه‌های واردات قطعات کامپیوتری متوجه شدیم که معمولاً تفاوت در راه‌های واردات کالا در سرعت، هزینه و امنیت بیشتر است. به طور واضح‌تر می‌توان تفاوت‌های انواع حمل و نقل را به صورت گزینه‌های زیر عنوان نمود.

  • سرعت و زمان
  • امنیت و میزان خطرات
  • هزینه‌های جابجایی
  • فاصله و مسافت جغرافیایی
  • تاثیرات زیست محیطی

هزینه واردات قطعات کامپیوتر از چین

می‌دانیم که کشور چین از بزرگترین تولید کنندگان قطعات کامپیوتر در دنیا می‌باشد. از این کشور نیز واردات این نوع محموله به کشور ما انجام می‌شود. هزینه واردات قطعات کامپیوتری به کشور مبدا و نوع قطعات بستگی دارد و نسبتا هزینه بالایی دارد برای واردات قطعات کامپیوتر از چین بپردازید.  می توان گفت که این هزینه درصدی بین ۲۵ تا ۳۰ از ارزش کالا می‌باشد. نمی‌توان به طور ثابت همچین عددی را مشخص نمود و این عدد با توجه به هر کالا و هر شرکت انتخابی متفاوت است.

 هزینه واردات قطعات کامپیوتری از امارات

امارات متحده عربی، یک بازار بسیار پر اهمیت برای واردات قطعات کامپیوتری است و بسیاری از شرکت‌های معتبر تولید کننده در امارات فعالیت دارند. هزینه واردات از این کشور نسبت به چین پایین‌تر است و حتی می‌توان گفت از سایر کشورها نیز عدد کمتری دارد که معمولا عددی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از ارزش کالا می‌باشد.

البته همانطور که عنوان شد بسته به شرایط بازار و نوع قطعات و شرکت تولید کننده این عدد تغییر می‌کند. اما به طور کلی هزینه واردات از کشور امارات به دلیل مسافت کمتر و همسایه بودن آن با کشورمان مناسب‌تر است.

مراحل واردات قطعات کامپیوتری از امارات

هزینه واردات قطعات کامپیوتری از امارات

در نهایت

برای حمل و نقل قطعات کامپیوتر به ایران، باید از خدمات حمل و نقل مناسب استفاده کرده و اطمینان حاصل کنید که کالاها به صورت سالم و به موقع وارد شوند.

با توجه به نیازهای خود و شرایط بازار، می‌توانید یک یا ترکیبی از این راه‌ها را برای واردات قطعات کامپیوتر از دبی به ایران انتخاب کنید.

می‌توانید با استفاده از خدمات یک شرکت وارداتی، فرآیند واردات را به صورت حرفه‌ای و سریع‌تر انجام دهید. این شرکت‌ها می‌توانند تمام مراحل واردات را برای شما انجام دهند و شما با اطمینان بیشتر، باید منتظر دریافت کالا باشید.

سوالات مربوط به وضعیت واردات قطعات کامپیوتر چگونه است؟

1مزیت حمل و نقل دریایی در واردات قطعات کامپیوتر چیست؟
اگر زمان برای شما مهم نیست و می‌خواهید هزینه حمل و نقل را کاهش دهید، می‌توانید از خدمات حمل و نقل دریایی استفاده کنید. این روش معمولاً ارزانتر از حمل و نقل هوایی است.
2مزیت حمل و نقل هوایی در واردات محموله چیست؟
این روش به دلیل سرعت و امنیت بالا، یک گزینه مناسب برای واردات است. معمولا واردات محموله‌هایی با وزن کمتر و حساس‌تر نسبت به زمان با این روش انجام می شود.
3چرا واردات قطعات کامپیوتر از دبی هزینه کمتری دارد؟
کشور امارات همسایه ایران است و هزینه واردات قطعات کامپیوتری از دبی به طور معمول پایین‌تر از سایر کشورها است.
4هزینه واردات قطعات کامپیوتر از چین چقدراست؟
هزینه واردات  کامپیوتر و قطعات کامپیوتر از چین درصدی بین ۲۰ تا ۳۰ از ارزش کالا می باشد که این عدد از عدد هزینه واردات قطعات کامپیوتر از دبی بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *