واردات کالا از دبی

بحث واردات کالا از دبی همیشه یک بحث داغ برای بسیاری افراد است. واردات کالا نقش اساسی بر روی اقتصاد کشور می گذارد از این رو اطلاع از اصول و شرایط آن ضروری است. کشور امارات یکی از کشور های مهم و ایفا کننده نقش اساسی به عنوان صادر کننده کالا به ایران است. البته لازم به ذکر است دبی برای تمامی کشور های خاورمیانه به عنوان صادر کننده تاثیر گذار شناخته می شود و این تنها برای ایران صدق نمی کند.

هر ساله حجم زیادی از کالا های صادراتی از دبی به سایر کشور ها از جمله ایران صادر می شود. دبی امروزه یک بستر عالی برای تمامی برند های جهانی شده است از این لحاظ که آنها می توانند با ایجاد نمایندگی در این شهر فروش و صادرات خود را به دیگر کشور های خاورمیانه چندین برابر کنند.

صادرات کالا به دبی

واردات کالا

کالاهای وارداتی از دبی

وقتی بحث از واردات کالا از دبی می شود اطلاع از کالاهای وارداتی از دبی بسیار با اهمیت است. برای آنکه یک تجارت سودمند را تجربه کنید باید کالا های وارداتی پر طرفدار از دبی را بشناسید. در این مقاله قصد داریم در این رابطه برای شما بنویسیم و شما را با کالاهای وارداتی از دبی هرچه بیشتر از پیش آشنا کنیم.

همانطور که پیش تر گفته ایم این روز ها دبی به عنوان قطب تجاری خاورمیانه انواع کالا های مختلف را به دیگر کشور ها صادر می کند اما در این پاراگراف قصد داریم به انواع کالاهای وارداتی از دبی بپردازیم و مهمترین آنها را برای شما لیست نماییم. بیشترین کالا هایی که از دبی وارد ایران می شوند شامل انواع گوشی های موبایل، انواع تبلت و لپ تاپ، انواع نوشیدنی های انرژی زا، مکمل های ورزشی، پوشاک ورزشی، قطعات شمش که از جنس طلا و یا دیگر فلزات مانند آهن و فولاد هستند، مواد غذایی، خوشبو کننده ها، انواع لوکوموتیو ها، جو بدون بذر، اجزاء لازم برای توربین های بخار، تخمه آفتاب گردان، چای، انواع لوازم یدکی خودرو های خارجی، انواع قطعات و دستگاه های بسته بندی، بذر سبزیجات برای کاشت، پنبه، ابزار و قطعات کشاوری می شوند.

واردات از امارات

واردات از دبی

نکات مهم درباره‌ واردات کالا از دبی

اطلاع از نکات مهم درباره واردات از دبی برای تجاری که قصد واردات کالا از دبی را دارند بسیار با اهمیت است چرا که واردات کالا از دبی نیازمند رعایت یکسری قوانین مهم است و در نهایت باید گفت واردات کالا از دبی کار ساده ای نیست و نیازمند تخصص و مهارت کافی است. به عنوان مثال اگر کالا های وارداتی شما از دبی از یک فروشنده یا تاجر اماراتی تهیه شده باشند بهتر است نام و مشخصات این تاجر یا فروشنده در گمرک به ثبت برسد.

یکی از دیگر نکات حائز اهمیت این است که باید توجه داشته باشید که قیمتی که در نامه گمرک ذکر می شود قیمت نهایی کالا نیست بلکه هزینه نهایی باید با در نظر گرفتن هزینه های بیمه، حمل و نقل و هزینه های گمرکی برآورد شود. از دیگر نکات مهم برای واردات از دبی می توان به اخذ مجوز های لازم اشاره نمود که در مقالات قبلی بیشتر درباره آنها نوشته ایم.

واردات هوایی کالا از دبی

واردات کالا با لنج

بیشترین کالاهایی وارداتی از دبی

فی ما بین کالا های وارداتی از دبی قصد داریم پر طرفدار ترین آنها را در قالب بیشترین کالا های وارداتی از دبی برشماریم. یکی از بیشترین کالا هایی که از دبی وارد می شوند شامل لباس و پارچه می باشند. دبی یک منطقه بسیار فعال در زمینه تولیدات پارچه با کیفیت و جذاب است از این رو واردات پارچه از دبی به دیگر نقاط جهان مرسوم است. علاوه بر پارچه واردات انواع لوازم آرایش از دبی به ایران دارای حجم بالایی است. سومین کالای پر طرفدار برای واردات از دبی انواع دستگاه های الکترونیکی است.

واردات پارچه از دبی

واردات پارچه

مزایای واردات کالا از دبی

مزایای واردات کالا از دبی تا حدی زیاد است که بسیاری از تجار ایرانی این کشور را به جای بسیاری از دیگر کشور ها برای تجارت انتخاب می کنند. یکی از مهمترین این مزیت ها شامل هزینه کم ترخیص کالا وارداتی از دبی است. یعنی اگر شما کالایی را از دیگر کشور ها وارد دبی نمایید و از آنجا بخواهید کالا را ترخیص و وارد ایران کنید هزینه بسیار ناچیزی را برای گمرک دبی باید پرداخت کنید. این در حالی است که دیگر کشور های واسطه مثل ترکیه همچین قانونی را ندارند و هزینه بیشتری را دریافت می نمایند. از طرفی دیگر فاصله کم دبی تا ایران موجب هزینه کم برای حمل و نقل کالا از دبی به ایران می شود. مزیت بعدی وجود انواع نمایندگی های مختلف و اجناس اصل در دبی است. در نهایت دبی به عنوان یکی از بهترین کشور های واسطه برای واردات کالا از کشور های اروپایی که حق فروش مستقیم به ایران را ندارند شناخته می شود.

سخن آخر

کالاهای وارداتی از دبی اصولا در ایران به عنوان کالا های با کیفیت و اورجینال شناخته می شود ولی این روز ها در بازار دبی بسیاری از کالا های غیر اصل از چین وارد می شود از این رو برای واردات کالا از دبی حتما با ما یا یک شرکت وارد کننده با تجربه همکاری داشته باشید تا در تمامی مراحل از جمله خرید کالا اورجینال و واردات و ترخیص کالا از گمرک همراه شما باشیم. به یاد داشته باشید که تنها با داشتن اطلاعات کافی درباره خرید کالا از دبی و اطلاع از قوانین واردات از دبی می توانید یک تجارت عالی را تجربه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *