لیست کالاهای ممنوعه وارداتی 1401

کالاهای ممنوعه وارداتی 1401

همانطور که شما بازرگانان عزیز در جریان هستید هر ساله قوانین مربوط به واردات کالا از دبی یا هر کشور دیگری دچار یک سری تغییر و تحولات می شود که شما مجاز به رعایت آن ها هستید. در این قوانین که تعریف می شود برایتان مشخص شده چه کالاهایی را می توانید وارد کنید و چه کالاهایی مجاز به واردات نیستند. در سال جدید هم قوانین به همین شکل می باشد و وارد کردم برخی از کالاها در سال 1401 نیز ممنوع اعلام شده است. ما امروز می خواهیم با لیستی از کالاهای ممنوعه وارداتی 1401 را در اختیارتان قرار دهیم و کمی درباره علت ممنوع شدن واردات آن ها با شما صحبت کنیم.

با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کالای ممنوعه چیست؟

قبل از آنکه به معرفی کالاهای ممنوعه وارداتی 1401 بپردازیم، می خواهیم برایتان بگوییم که اصلا کالای ممنوعه به چه کالاهایی گفته می شود.

این موضوع برای همه شما روشن است که در روند تکمیل واردات کالا یا ترخیص کردن آن ها از گمرک نیاز به کارت بازرگانی دارید که باید همراه شما باشد.

کارت بازرگانی در حقیقت نشان دهنده هویت شما و کالاهایتان و نوع عملکردتان می باشد.

در یک تعریف کلی باید بگوییم که کالاهای ممنوعه برای واردات مجموعه کالاهایی هستند که براساس شرع و دین کشور نمی باشند که به نوعی به کالاهای قاچاق معروف می باشند.

کالای ممنوعه چیست؟

کالای ممنوعه

علت ممنوعیت برخی از کالاها

قطعا برای خیلی از شما عزیزان بازرگان این سوال پیش خواهد آمد که اصلا چرا باید برخی از کالاها وارد کردنشان ممنوع اعلام شود.

مگر واردات این کالاها چه خطرات یا مشکلاتی را می تواند برای کشور به همراه داشته باشد؟

خب، در پاسخ به این پرسش شما دوستان عزیز درباره کالاهای ممنوعه وارداتی 1401 باید بگوییم که علت اصلی ممنوع اعلام شدن واردات برخی از کالاها موارد زیر می باشند.

  • این کالاها براساس اخلاق و از نظر شرعی ممنوع هستند.
  • بعضی از کالاها که دارای تشابهات هستند دیگر نباید به کشور وارد شوند زیرا از آن موجود است اگر چه نسخه های آن ها با یکدیگر تفاوت داشته باشند.
  • عدم مطابقت با استاندارد و کیفیت های مورد نیاز و موجود
  • نبود ارز کافی
ممنوعیت برخی از کالاها

علت ممنوعیت برخی از کالاها

لیست کالاهای ممنوعه 1401

حال که دانستید چه کالاهایی را کالاهای ممنوعه می نامند و علت ممنوع اعلام شدن واردات برخی از کالاها چیست؟! دیگر نوبت به آن رسیده تا لیستی از کالاهای ممنوعه 1401 را در اختیارتان قرار دهیم تا در تجارت خود با توجه به این لیست اقدام به واردات کالا کنید.

از سری کالاهایی که وارد کردن آن ها در سال 1401 به کشور ممنوع اعلام شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. برخلاف شرع مقدس اسلام و به موجب قانون
  2. کالاهایی که براساس جدول تعرفه گمرکی یا تصویب ‌نامه های متکی به قانون لیست می‌شوند.
  3. فشنگ و گلوله، انواع اسلحه، باروت، دینامیت و مواد محترقه، چاشنی و مواد منفجره
  4. مواد مخدر و روانگردان
  5. دستگاه های ماهواره ای و هر نوع دستگاهی که به آن مربوط باشد.
  6. دستگاه‌هایی مانند: سیستم‌های استراق سمع، ضبط کننده‌ها، فرستنده‌ها، دستگاه‌های مخصوص عکاسی و فیلمبرداری هوایی، بی سیم ها، میکروفون
  7. روزنامه، کتاب و مجله، علامت و نشانی ها و هرنوع نوشته ای که خلاف نظام، عفت عمومی و مذهب رسمی کشور باشد.
  8. اسکناس، تمبر و انواع برچسب ها، لاتاری و بلیط های بخت آزمایی
  9. کالاهای ممنوع الورود به موجب قوانین خاص
  10. کالاهای دارای نشانی با نام و علامت خاص، مشخصات دیگری بر روی خود کالا به منظور فراهم کردن موجبات اغفال خریدار و مصرف کننده نسبت به سازنده
لیست کالاهای ممنوعه 1401

کالاهای ممنوعه 1401

قوانین واردات کالاهای ممنوعه

با توجه به لیست کالاهای ممنوعه 1401 که در پاراگراف قبلی به آن ها اشاره کرده ایم شاید با خودتان بگویید که در این صورت شما نمی توانید هیچگونه تجارتی داشته باشید و از وارداتی که انجام می دهید به سودی که مد نظرتان می باشد دست پیدا کنید.

خب، باید بگوییم که برای وارد کردن مجموعه کالاهای ممنوعه یک سری قوانین هم وجود دارد که در ادامه مقاله امروز به آن نیز خواهیم پرداخت.

لازم است بدانید که واردات کالاهایی اعم از الکترونیکی و مخابراتی، خاص و تجاری نیز به منظور سواستفاده جاسوس ها از سوی وزارت اطلاعات منع شده است.

کالاهای دیگری همچون، مواد دارویی، غذایی، معدنی و آلی نیز به خاطر دو منظوره بودنشان مورد سوء استفاده بیوتروریسم قرار گرفته است.

کالاهای بهداشتی، قرنطینه ای، زیست محیطی و ایمنی نیز باید تحت نظر سازمان های مربوطه از جمله وزارت بهداشت مورد بررسی و آزمایش قرار بگیرند و در صورت تایید برای واردات آن ها اقدام کرد.

طبق قانون و با توجه به ماده 19 قانون واردات کالا، برخی از کالاها دارای معافیت و ممنوعیت خاص می باشند که تنها با دریافت کردن یک موافقت نامه کتبی از وزارت امور خارجه شما می توانید برای وارد کردن آن ها اقدام کنید.

البته این کالاها نیز بعد از وارد شدن به کشور مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در صورتی که تایید شوند شما مجاز به ترخیص کردن آن ها می باشید.

پیشنهاد و توصیه ما به شما بازرگانان عزیز این است که برای اینکه دچار درسرهای دنیای تجارت نشوید و برای کسب اطلاع از تمام قوانین و شرایط کشورها برای واردات کالا بهترین کار مشورت و راهنمایی گرفتن از شرکت های معتبر بازرگانی می باشد که در این زمینه دانش و تجربه کافی در اختیار دارند.

واردات کالاهای ممنوعه

قوانین واردات کالاهای ممنوعه

کالاهای وارداتی مجاز

علاوه بر کالاهای ممنوعه 1401 یک سری از کالاها هستند که واردات آن ها مشکلی ندارد و می توانید آن ها را انتخاب کنید.

از سری کالاهایی که وارد کردن آن ها در سال 1401 هیچگونه ممنوعیتی ندارد و مجاز به واردات می باشند عبارتند از:

  • صنایع ماشین سازی
  • صنایع فلزی و لوازم خانگی
  • تجهیزات فلزی و تجهیزات گرمایشی و سرمایشی
  • انواع لوله و اتصالات فلزی
  • صنایع حمل و نقل و خودرو
  • صنایع نساجی
  • صنایع برق و الکترونیک
  • محصولات دارویی و بهداشتی
لیست کالاهای وارداتی مجاز

کالاهای وارداتی مجاز

در نهایت اینکه

ما، سعی کرده ایم تا در این مقاله هر آنچه که نیاز است شما بازرگانان و تجار عزیز درباره کالاهای ممنوعه وارداتی 1401 بدانید را هر چند مختصر در اختیارتان قرار دهیم.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت  faghihitrading.comبا ما، در ارتباط بوده و سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما، در میان بگذارید.

سوالات مربوط به کالاهای ممنوعه وارداتی 1401

1تفاوت بین کالاهای ممنوعه و محدود چیست؟
در حالی که موارد ممنوعه و محدود ممکن است یکسان به نظر برسند، اما یک تفاوت واقعی وجود دارد. موارد ممنوعه هرگز نباید وارد کشور شوند، در حالی که موارد محدود ممکن است وارد شوند، اما محدودیت اعمال می شود.
2رای ورود یا صدور فرآورده های نفتی از مناطق ویژه چه مقرراتی حاکم است؟
مازاد بر ارزش افزوده کالا های فرآوری شده در مناطق ویژه و با رعایت مقررات، از مناطق ویژه یا آزاد صادر می شود.
3کالاهای مشروط به واردات چه کالاهایی هستند؟
کالاهایی که مشروط هستند قبل از ورود باید توسط چندین سازمان تایید شود و بعد از دریافت تاییدیه و بررسی قوانین می‌توانند وارد گردند. این کالاها بیشتر به صورتی حمایتی هستند و نیاز به مجوزهای بازرگانی یا صنایع وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *