واردات از دبی

واردات از کشور دبی

واردات از کشور دبی و امارات متحده عربی می تواند بازدهی خوبی را برای برخی محصولات به ویژه میوه ها، آجیل و محصولات کشاورزی به همراه داشته باشد. مشروط بر اینکه اقدامات صادراتی درستی انجام دهد. در یکی دیگر از مقاله های فقیهی تریدینگ با شما هستیم تا اینبار به مساله  صادرات و واردات کالا از دبی بپردازیم.

واردات از کشور دبی

برای واردات از کشور دبی و صادرات به امارات ابتدا باید شناخت کلی از ویژگی های کلی و اقتصاد این کشور داشته باشید که ابتدا به آن می پردازیم.  دبی را می توان یکی از مهم ترین شهرهای اقتصادی و تجاری جهان دانست که شرکت های مهم و تاجران مشهور زیادی در آن حضور دارند. امارات یکی از کشورهایی است که در دهه های اخیر بیشترین رشد اقتصادی را داشته است.

این کشور در مدت زمان کوتاهی توانسته است اقتصاد خود را با بسیاری از کشورها و شرکت های بزرگ دنیا پیوند دهد. به همین دلیل بسیاری بر این باورند که اقتصاد دبی الگویی از کل اقتصاد جهان است که شامل انواع شرکت ها، افراد، بازرگانان، بانک ها، موسسات مالی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی مهم می شود. حضور افراد و شرکت های مختلف از سرتاسر دنیا کار با امارات را بهتر و راحت تر از سایر کشورها کرده است. مجموعه این عوامل باعث شده است که اکثر کشورهای بزرگ جهان روابط تجاری بالایی با امارات متحده عربی از جمله چین و ایالات متحده داشته باشند.

روابط سیاسی ایران و عربستان

روابط ایران و عربستان

روابط ایران و امارات متحده عربی

ایران همچنین روابط تجاری گسترده ای با این کشور حوزه خلیج فارس دارد که حضور شرکت ها و فعالان اقتصادی ایرانی در امارات نشان می دهد. هر ساله هزاران ایرانی دبی را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند که این امر باعث رونق تجارت بین دو کشور شده است. با وجود تمام جنبه های مثبت اقتصاد کشور، صنعت و کشاورزی چندان قوی نیست. این امر بازرگانان و شرکت های ایرانی را از صادرات به امارات آزاد کرد. برای انجام این کار اطلاعاتی در برخی زمینه ها مورد نیاز است که در اینجا به تفصیل به آنها اشاره می کنیم.

تاریخ، سیاست و جغرافیای امارات متحده عربی

ابتدا بهتر است با ویژگی های مختلف امارات آشنا شویم تا بتوانیم با استراتژی بهتری به دبی صادرات داشته باشیم. از نظر جغرافیایی، این کشور عمدتاً توسط آب احاطه شده است. امارات از یک سو به خلیج فارس و از سوی دیگر به دریای عمان دسترسی دارد.

عربستان و عمان دو کشوری هستند که با امارات مرز زمینی و با قطر و ایران مرز آبی دارند. آب و هوای این کشور در خلیج فارس مانند هر کشور و کویری گرم و خشک است. اما مناطق شرقی آن معتدل تر و کوهستانی است.

این در حالی است که تنها بخش کوچکی از زمین های زراعی آن زیر کشت رفته است و همین امر امارات را به یکی از بزرگترین واردکنندگان محصولات کشاورزی و غذایی تبدیل کرده است. این کشور از لحاض تاریخی همواره در کانون توجه قدرت های مختلف بوده است که آخرین نمونه آن بریتانیا است. این کشور در سال ۱۹۷۱ پس از خروج بریتانیا استقلال خود را به دست آورد و هنوز هم توسط خاندان آل نهیان اداره می شود. بنابراین احزاب و جریان های سیاسی در امارات زیاد نیستند و سیستم حکومتی کاملاً متمرکز است.

نقشه امارات متحده عربی

امارات متحده عربی

واردات کدام کشورهای دنیا بیشتر از امارات است؟

آمارهای سازمان تجارت جهانی (WTO) نشان می دهد که برخی کشورها از جمله چین و ایالات متحده نقش کلیدی در تامین نیازهای وارداتی امارات دارند. بر اساس آمار سالانه صادرات از چین به امارات متحده عربی به ترتیب ۳ و ۵ درصد نیاز وارداتی این کشور را به خود اختصاص داده است.

کالاهای صادراتی به امارات

امارات در سال ۲۰۱۸، ۸۶ هزار و ۴۴۰ میلیون درهم واردات از کشور دبی داشته است که نسبت به سال قبل از آن کاهش اندکی داشته است. لیست کالاهای وارداتی از امارات شامل محصولات خاص تری است که تجار و بازرگانان می توانند به آن توجه بیشتری داشته باشند.

لیست کالاهای صادراتی به امارات

کالاهای صادراتی به امارات

مهمترین صادرات ایران به امارات

اگر به آمارهای رسمی و بین المللی نگاه کنیم، آمار صادرات ایران به امارات نشان می دهد که نام برخی کالاها بیشتر دیده می شود. ایران تعدادی مواد معدنی، نفت، کشاورزی و سایر کالاها را به امارات صادر می کند. فهرست زیر مهمترین صادرات ایران به امارات در سال ۲۰۱۸ را نشان می دهد.

۱: سوخت های باقیمانده و فرآورده های نفتی

۳: خانم

۵: سنگ ها و فلزات گرانبها

۷: سنگ های ساختمانی و سرامیک

۹: گونه های ماهی و آب

۲: آهن و فولاد

۴: میوه ها و آجیل

۶: سبزیجات و صیفی جات

۸: فلز روی

۱۰: سرب

بازدهی صادرات به امارات متحده

بازدهی صادرات به امارات

برای اطلاع بیشتر از آمار کالاهای صادراتی از ایران به امارات می توانید اطلاعات رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنید. عمده این کالاها از منطقه ویژه شهید رجایی، منطقه ویژه اقتصادی فارس، بندر امام خمینی، بندر لنگا، منطقه ویژه بوشهر، مشهد، بندر باهنر و سایر گمرکات به امارات صادر شده است. لیست زیر آمار مهم ترین کالاهای صادراتی به امارات را در سال های ۹۷ و ۹۸ نشان می دهد. این لیست نامرتب است و نام محصولات به صورت تصادفی است.

  • خرما و آجیل
  • ماشین آلات و تجهیزات مختلف
  • سنگ های ساختمانی، قیر و آسفالت
  • شیشه و محصولات شیشه ای
  • هویج، کاهو، هندوانه، شلغم، کیوی، هندوانه، گوجه فرنگی
  • لوازم خانگی و آشپزخانه
  • روغن ها و فرآورده های نفتی
  • سنگ های معدنی به خصوص سنگ مرمر

بر اساس اطلاعات گمرک جمهوری اسلامی ایران، در فهرست محصولات صادراتی به امارات نام برخی از گروه‌های کالایی از جمله محصولات کشاورزی و فرآورده‌های نفتی دیده می‌شود. مهمترین صادرات ایران به امارات است.

چگونه از دبی کالا وارد کنیم؟

روش واردات از کشور دبی بستگی به نوع کالای و شرایط آن تفاوت دارد. به معنای دیگر واردات کالا از دبی به شرح زیر می باشد.

  • دریا
  • هوایی
انواع روش حمل ونقل

انواع حمل ونقل

واردات کالای دریایی از دبی

واردات کالا از کشور دبی لز طریق دریا توسط کشتی های باری مطابق با قوانین دریانوردان یا دریانوردان، با کشتی یا بارج مطابق با قوانین تجارت یا گمرک انجام می شود.

واردات کالاهای هوایی از دبی

کالاها از طریق هوایی و هوایی و یا توسط شرکت های پستی مانند dhl وارد می شوند. شرکت بازرگانی فقیهی تریدینگ به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان کالا از دبی آماده ارائه هرگونه مشاوره و راهنمایی در زمینه واردات کالا از دبی می باشد، لطفا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *