واردات لوازم آرایشی بهداشتی از دبی از آنجایی مهم است که ایران یکی از بزرگترین مصرف کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان است. برای رفع این نیاز از روش واردات کالا از دبی استفاده می شود. ایران در سال ۹۶ حدود دو میلیارد و دویست هزار دلار لوازم آرایشی و بهداشتی وارد کرده که تنها ۲۰۰ میلیون دلار آن به صورت قانونی در گمرک ایران به ثبت رسیده است. گاهی فروشندگان یا واردکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی به صورت قانونی و با مجوز و گاهی غیرقانونی و بدون مجوز بهداشتی وارد کشور می کنند.

واردات لوازم آرایشی بهداشتی از دبی

واردات لوازم آرایشی بهداشتی از دبی برای تجار ایرانی قطعا سودآور خواهد بود. برای اینکه به درستی ادامه پیدا کند، ابتدا باید بدانید که مردم ایران به کدام برندها بیشتر نیاز دارند. به عنوان مثال برند مای و برند الیت از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای ایران هستند. نکته بعدی که در واردات لوازم آرایشی از دبی باید به آن توجه کنید این است که در آرایشگاه های ایرانی بیشتر درباره کدام محصول صحبت می شود. در نهایت باید اطلاعات مفیدی درباره مقررات ترخیص لوازم آرایشی بدانید.

واردات لوازم آرایشی

لوازم آرایشی

واردات لوازم آرایشی و بهداشتی و مزایای آن

لوازم آرایشی طرفداران زیادی دارد و همین محبوبیت باعث شده هر ساله حجم قابل توجهی از لوازم آرایش از طریق برندهای مختلف وارد کشور شود. بهترین راه برای واردات لوازم آرایشی بهداشتی از دبی، همکاری با شرکت های تجاری معروفی مانند فقیهی تریدینگ و انجام و پیگیری اقدامات لازم برای دریافت کارت بازرگانی است. یکی از مهمترین موارد در هنگام واردات کالا از دبی به ایران اطلاع از تعرفه گمرکی، بررسی برندهای معروف، پیگیری مراحل ارسال، بررسی لوازم آرایش از نظر بهداشتی و .. می باشد. جهت راهنمایی و مشاوره از کارکنان و کارشناسان شرکت مذکور استفاده نمایید.

قوانین واردات لوازم آرایشی بهداشتی از دبی

واردات لوازم آرایشی بهداشتی از دبیبرای نیاز مردم ایران انجام می شود. از آنجایی که بارها لوازم آرایشی تقلبی و بی کیفیت وارد کشورمان شده است، چندین مورد قوانین سختگیرانه درباره واردات کالا از دبی به قوانین واردات اضافه شده است. کسانی که از دبی لوازم آرایشی وارد می کنند به این نکته توجه داشته باشند که باید مجوز بهداشت را قبل از هر اقدامی دریافت کنند. کلیه محصولات آرایشی و بهداشتی باید با بسته بندی دقیق ارسال شوند. اگر محصولات بسته بندی استاندارد نداشته باشند، ممکن است در هنگام ترخیص مشکلاتی ایجاد شود.

تاریخ انقضای هر محصول پس از ثبت نام به صورت تصادفی بررسی می شود. بنابراین  در زمان واردات لوازم آرایشی از گذشته غیرقانونی بوده و جریمه های سنگینی در پی دارد. یکی از مهمترین مسائل در واردات لوازم آرایشی بهداشتی از دبی تعرفه روزانه محصولات است. معمولا در نیمه اول سال تعرفه های گران تری برای هر محصول نسبت به نیمه دوم سال وجود دارد. در نظر داشته باشید که کیفیت و بسته بندی محصولات بسیار مهم است. از همین رو دمای بالا نباید باعث شود محصول کیفیت خود را از دست بدهد. بهترین زمان برای واردات لوازم آرایشی از دبی در فصول مختلف است که برای اکثر محصولات تخفیفات ویژه اعمال می شود. پس این تخفیف ها را از دست ندهید.

لازم به ذکر است که خرید کالا به صورت تکی و حضوری گران است اما در صورت خرید عمده در سامانه های خرید اینترنتی باید هزینه های مختلفی از جمله گمرک و ترخیص را فقط یکبار بپردازید. اگر خودتان نمی توانید محصول را وارد کنید، می توانید آن را به گروه های متخصص و شرکت های خصوصی بسپارید و محصولات مورد نظر خود را با خیال راحت تحویل دهید.

فرآیند واردات کالا

فرآیند واردات

نکات مهم در خصوص واردات لوازم آرایشی بهداشتی از دبی

۱ – لوازم آرایشی غیر مجاز غیر قانونی طبق قانون در اسرع وقت جمع آوری می شود. این امر به دلیل تأثیر زیاد لوازم آرایشی بر سلامت جسمانی انسان است. از آنجایی که استفاده از لوازم آرایشی غیراستاندارد آسیب زیادی به مصرف کننده وارد می کند، خرید آنها با برخورد تند مقامات دولتی همراه خواهد بود.

۲- لوازم آرایشی با قرار گرفتن در محیط گرم به سرعت خراب می شوند و خاصیت خود را از دست می دهند. هنگام واردات لوازم آرایشی بهداشتی از دبی، تاجر باید از بسته بندی مخصوص لوازم آرایشی استفاده کند تا از ذوب شدن آن در گرما جلوگیری کند.

۳ – نبودن برچسب های تایید نشان دهنده عدم سلامت کالا است. به این موضوع صراحتا توجه نمایید.

۴- بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی علاوه بر این که باید سلامت کالا را حفظ کند لازم است که زیبا باشد.

محاسبه هزینه های واردات کالا

هزینه های واردات کالا

هزینه های واردات لوازم آرایشی بهداشتی از دبی

هر نوع کار نیاز به بودجه اولیه دارد. تنها در این صورت است که تاجر می تواند تجارت خود را شروع کند. هزینه های واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به شرح زیر است:

۱ – واردات لوازم آرایش از دبی به صورت ارزی انجام می شود. از همین رو در بیشتر موارد، برای خرید لوازم آرایشی نیازی به هزینه گزافی نخواهید داشت.

۲- در صورتی که لوازم آرایشی دارای استانداردهای لازم نباشد واردکننده مجاز به فروش آنها نخواهد بود.

۳- لوازم آرایشی و بهداشتی می تواند از راه های مختلفی وارد کشور شوند. کشتی ها می توانند با حمل کانتینر مقادیر زیادی لوازم آرایشی به ایران وارد کنند. اگر بار کمتر دارید واردات از طریق کشتی مقرون به صرفه تر تمام خواهد شد. حمل و نقل هوایی هزینه زیادی خواهد داشت.

۴- برای حمل لوازم آرایشی باید چمدان خود را بیمه کنید. علاوه بر این، بازرگان گاهی خدمات دیگری از شرکت حمل و نقل دریافت می کند که هزینه واردات این کالاها را افزایش می دهد.

۵- در هنگام واردات لوازم آرایشی بهداشتی از دبی مراجعه به گمرک الزامی است. لوازم آرایشی برای مدتی در آنجا نگهداری شده و توسط متخصص ارزیابی می شود.

متاسفانه با توجه به درآمد خوبی که از فروش لوازم آرایشی و بهداشتی حاصل می شود، سالانه بسیاری از آنها بدون مجوز و طی مراحل قانونی وارد کشور می شوند. این لوازم آرایشی کاملا غیر استاندارد و خطرناک هستند چون تست نشده اند.

روش های حمل و نقل کالا

روش های حمل کالا

مدارک مورد نیاز برای واردات لوازم آرایشی بهداشتی از دبی

برای واردات کالا از دبی نیاز به مدارکی خواهید داشت تا به راحتی بتوانید کالای خود را ترخیص کنید. داشتن آگاهی درباره این مدارک تا حد زیادی به شما کمک زیادی خواهد کرد تا در زمان ترخیص گیج نشوید. این مدارک شامل موارد زیر است.

۱- گواهی منبع: این گواهی ثابت می کند که لوازم آرایش در دبی ساخته شده است. این گواهی به مراجع قانونی اجازه می دهد تا این لوازم آرایشی را بررسی کنند.

۲- کد اصلی: لوازم آرایشی که اصل هستند باید دارای کدی باشند که اصل و استاندارد بودن آنها را ثابت کند.

۳ – کارت بازرگانی

۴- اخذ مجوز از وزارت بهداشت: برای اثبات سلامت و ایمنی لوازم آرایشی باید از وزارت بهداشت مجوز دریافت کنید.

۵ – برای واردات لوازم آرایشی بهداشتی از دبی یک برگه فرمول الزامی است. این سند مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی مورد نظر شما را نشان می دهد و ثابت می کند که هیچ ماده خطرناکی در لوازم آرایشی استفاده نشده است.

(همچنین برای واردات لوازم آرایشی و بهداشتی باید تعدادی مدارک قانونی دیگر نیز تهیه کنید.)

توجه1: قیمت لوازم آرایشی به موارد زیادی بستگی دارد. اما مهمترین عامل قیمت محصولات مشابه در بازار است. هر برندی از لوازم آرایشی قیمت و کیفیت آن را تعیین می کند و فروشنده نمی تواند قیمت های متفاوتی را با بازار تعیین کند.

توجه2: در قرارداد خرید لوازم آرایشی وارداتی از دبی باید دقیقا مشخص شود که محصول چه زمانی به دست شما می رسد. همچنین مواردی مانند امور مالی باید کاملا شفاف باشد تا در واردات لوازم آرایشی مشکلی پیش نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *