هزینه ترخیص کالا از دبی اولین سوال هر تجار موفقی باید باشد که قبل شروع هرتجارتی باید به پاسخ دقیق آن برسد. اما واضح است که بررسی هزینه ترخیص کالا از دبی به فاکتورهایی بستگی دارد. در ادامه همه چیز دراین باره را خواهید دانست.

ترخیص کالا از دبی

دبی یکی از مهم ترین مراکز اقتصادی و تجاری در خاورمیانه و آسیا است. دبی یک شهر جهانی است که برای همه تجار و بازرگانان شناخته شده است. دبی یکی از مهم ترین مراکز خرید در خلیج فارس است. به همین منظور روابط اقتصادی و تجاری زیادی با سایر کشورها از جمله ایران برقرار کرده است. ایران به عنوان یکی از اصلی ترین کشورهای آسیایی در زمینه صادرات و واردات کالا، دارای حجم بالایی از ترخیص کالا از دبی و به طور کلی صادرات به دبی است که منجر به تجارت سالانه بالایی بین امارات و ایران می شود.

از آنجایی که امارات هیچ گونه عوارض گمرکی از بازرگانان و واردکنندگان دریافت نمی کند و کالاها با همان قیمت اصلی در این کشور موجود است. به همین دلیل بسیاری از تجار و بازرگانان ایرانی حاضر به تجارت با امارات برای کاهش هزینه ها هستند. این امر منجر به کاهش هزینه های حمل و نقل و افزایش صادرات و ترخیص کالا از این کشور شده است.

ساختمان گمرک دبی

گمرک دبی

نکات مهم ترخیص کالا از دبی

یکی از مهمترین موارد ترخیص کالا از گمرک، مبلغ پرداختی به گمرکات کشور است، بنابراین یکی از مزایای ترخیص کالا از گمرک در دبی، هزینه بسیار پایین ترخیص کالا از گمرک است، در واقع ترخیص کالا از دبی برای صاحب کالا هزینه کمتری نسبت به کشورهای دیگر دارد. در رابطه با ترخیص باید بدانید که مشخصات و مدارک مورد نیاز مربوط به کالایی که سفارش داده اید  لازم است، دقیق باشد.

در هنگام ترخیص کالا از دبی اظهارنامه توسط مسئول دریافت کالا پر می شود. بیمه، مالیات و هزینه های مربوط به محصول ثبت می شود. پس از آن.، این اضهارنامه توسط کارشناسان تکمیل شده و در صورت کامل بودن مدارک، مراحل ترخیص کالا از دبی به راحتی انجام می شود. موضوع مهم دیگر در رابطه با ترخیص کالا، خرید کالا است. برای خرید کالا از دبی باید مجوزهای لازم اخذ شود به این ترتیب ترخیص کالا مشکلی ایجاد نکند.

مراحل ترخیص کالا از دبی

همانطور که گفتیم دبی در خاورمیانه بسیار حائز اهمیت است. از همین رو تجارت با دبی تجارتی پرسود برای بازرگانان به ویژه همسایگان نزدیک آن است که همگی علاقه مند به برقراری روابط با این کشور هستند. ایران نیز همواره در تلاش برای برقراری ارتباط با امارات بوده است. می توان با بهره گیری از این موقعیت واردات کالا از دبی را به عنوان گزینه ای مناسب برای واردات کالا به روش های مختلف انتخاب کرد، اما اکنون بر همگان کاملاً واضح است که هزینه ترخیص کالا از دبی پایین است. یعنی سود خوبی نصیب مالک می شود. به طور کلی روند ثبت کالا نسبت به سایر کشورها بسیار سخت نخواهد بود. مشروط بر اینکه مدارک معیوب یا ناقص نباشد، پرونده کامل باشد. به طور کلی برای ترخیص کالا از دبی توجه به موارد زیر ضروری است.

هزینه ترخیص کالا

هزینه ترخیص

استعلام و مشخصات محصول

دریافت مشخصات فنی کامل و قیمت کالا یکی از مهم ترین مواردی است که در ترخیص کالا از دبی باید به آن توجه کرد. تمامی خریداران و بازرگانان ایرانی موظفند این اطلاعات را از فروشندگان اماراتی دریافت کرده و در قسمت اضهارنامه ترخیص به سازمان گمرک ارائه کنند.

هزینه ها را محاسبه کنید

قیمت کالاهایی که از دبی وارد ایران می شوند به شرایط فروش در بازار داخلی، قیمت تمام شده کالا، میزان تقاضا، زمان فروش کالا و سایر عوامل بستگی دارد. در این راستا فروشنده (پروفورما اینویس) باید پیشاپیش فاکتوری را با شرایط متقابل به گمرک ارائه کند. شرکت های تجاری نیز می توانند قبل از واردات کالا با تعرفه ها و شرایط گمرکی آشنا شوند. این امر از طریق مشاوران و کارشناسان واردات کالا در گمرکات کشور انجام می شود.

زمان تقریبی ترخیص کالا

زمان ترخیص کالا

قیمت نهایی کالا را تعیین کنید

قیمت نهایی کالا تا زمان ترخیص کالا از دبی مشخص نمی شود. به عبارت دیگر پس از خرید محصولات از فروشندگان و تجار دبی، قیمت نهایی مشخص نمی شود و باید منتظرمحاسبات گمرکی باشیم که با دریافت برگه ترخیص به پایان می رسد. یعنی ترخیص، حمل و نقل، انبارداری و غیره. هزینه واقعی کالا زمانی محاسبه می شود که هزینه ها مشخص شده باشد.

هزینه ترخیص کالا از دبی

بسیاری از مردم تعجب می کنند که چرا ترخیص کالا از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه دبی نسبت به جاهای دیگر ارزان تر است، در این خصوص می توان گفت که هزینه ترخیص کالا از دبی شامل نرخ مالیات صادراتی و واردات نمی شود. از همین رو هزینه ترخیص کالا از دبی بسیار مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر درترخیص کالا از دبی می توانید با شماره های درج شده در سایت فقیهی تریدینگ تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه ترخیص کالا از گمرک دبی برای شما عزیزان هستند.

محاسبه هزینه ترخیص کالا

محاسبه هزینه ترخیص

چگونه هزینه واردات و ترخیص کالا از دبی را محاسبه کنیم؟

هزینه های واردات و ترخیص در هر تجارت بین المللی شامل هزینه هایی مطابق با تعرفه گمرکی، حقوق و عوارض گمرکی، مالیات، هزینه های خرید، سایر هزینه های مربوط به حمل و نقل و بیمه از کشور مبدا، هزینه های انبارداری و حمل می باشد. برای محاسبه و پوشش این هزینه ها باید به نوع کالاهای وارداتی، قوانین و مقررات جدید و شرایط اقتصادی کشور که با تعرفه های مختلف در هر کشور تعیین می شود، توجه داشت. بنابراین بهتر است برای اعلام دقیق تر تعرفه های گمرکی و سایر هزینه های واردات برای بررسی و محاسبه هزینه واردات کالا از دبی با یک مشاور بازرگانی مشورت کنید.

  • هزینه خرید کالا در دبی نیز شامل موارد زیر است:
  • هزینه های بیمه کالا
  • هزینه های مربوط به حمل و نقل کالا
  • هزینه بارگیری کالا در مرزهای تجاری
  • هزینه های ترخیص و اداری و ترخیص کالا از گمرک
  • هزینه های مالیاتی
  • عوارض واردات کالا
  • هزینه های مربوط به تعرفه های گمرکی

این هزینه ها در مجموع هزینه تحصیل کالا از دبی از مبدا تا مقصد نهایی برای سود خالص لحاظ می شود. چنانچه هنوز سوالی درباره نحوه هزینه واردات و ترخیص کالا از دبی رادارید بهتر است تا با مشاوران فقیهی تریدینگ تماسی کوتاه برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *