واردات کالا

هزینه‌های معمول برای واردات کالا

بخوبی می دانید که واردات کالا یعنی عملیاتی که برای وارد کردن کالایی از کشوری به کشور دیگر صورت می گیرد که قبل از آن نیاز به اجازه ورود آن کالا از گمرک می باشد. شما بازرگانان عزیز برای انجام این کار باید مراحل مختلفی را طی کرده و هزینه هایی را پرداخت کنید تا بتوانید کالای وارداتی خود را به کشور وارد کنید. تیم فقیهی تریدینگ امروز و در این مقاله می خواهد کمی بیشتر با شما عزیزان درباره هزینه‌های معمول برای واردات کالا صحبت کرده و اطلاعاتی در این زمینه را در اختیارتان قرار دهد.

واردات کالا چیست؟

در یک تعریف کلی باید بگوییم که، امر واردات در حقیقت واردات کالا از دبی یا هر کشور دیگری است که توسط شهروندان، تجار، مشاغل و دولت یک کشور تولید شده و به کشور دیگر فرستاده می شود.

محصولات و کالاهایی که به منظور کالاها و خدمات وارداتی انتخاب می شوند زمانی مناسب هستند که صنایع داخلی کشور شما و خدمات مشابه را ارزان و کارآمد تولید کنند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که در واردات کالا شرایط آب و هوایی و افلیمی کشور نیز بسیار موثر و تاثیر گذار می باشد.

مثلا: آن دسته از کشورهایی که در مناط سزدسیر می باشند نمی توانند از امکان کاشت محصول بهره‌ کافی ببرند و در نتیجه کشورهای گرمسیر می‌توانند با وارد کردن محصولات عامل تاثیر گذاری به همراه داشته باشد.

واردات کالا

هزینه‌های واردات کالا

آنچه قبل از واردات باید بدانید

تا به اینجای کار متوجه شدیم که واردات کالا چیست؟ و به چه منظوری انجام می شود. اما این همه ماجرا نیست و شما عزیزان باید قبل از اینکه وارد این تجارت شوید اطلاعات کاملتری در اختیار داشته باشید.

شما عزیزان باید بدانید قبل از اینکه بخواهید به صبت سفارش کالاهای وارداتی خود بپردازید باید  یک سری هزینه ها را پرداخت کنید که این هزینه ها شامل موارد زیر می باشند.

  • هزینه های حمل و نقل و بیمه
  • عوارض گمرکی
  • هزینه های مالی
  • هزینه خدماتی مانند استفاده از کارگزاران گمرکی یا حمل و نقل

این مهم را به خاطر داشته باشید، زمانیکه می خواهید به تجارت در زمینه واردات کالا بپردازید باید بررسی کنید که آیا وارد کردن کالاها و محصولات مورد نظر شما یک انتخاب مقرون به صرفه برای تجارت می باشند یا خیر. بعد از آن تصمیم نهایی خود را برای انجام این کار بگیرید. برای این منظور می توانید با مشاوران فقیهی تریدینگ در ارتباط باشید.

اهمیت واردات کالا

نکات مهم برای واردات کالا

هزینه‌های معمول برای واردات کالا

در مطالب بالا به این مسئله اشاره کردیم که واردات کالا چیست؟ به چه منظوری انجام می شود و برای وارد کردن کالایی از کشوری به کشور خود باید چه هزینه هایی را پرداخت کنید.

در این بخش می خواهیم به سراغ بحث اصلی مقاله امروز یعنی هزینه‌های معمول برای واردات کالا رفته و برایتان بگوییم که چه هزینه هایی در این تجارت ثابت و معمول می باشند که باید قبل از انجام، در حین تجارت و یا بعد از آن جهت ترخیص کردن کالاهای خود از گمرک آن ها را پرداخت کنید.

هزینه های مربوط به خرید خارجی

در این بخش می خواهیم به هزینه هایی اشاره داشته باشیم که برای خرید کالاهای خارجی موظف به پرداخت آن ها می باشید.

هزینه های مربوط به خرید خارجی عبارتند از:

  1. هزینه یافتن سورس و فروشنده در چین
  2. هزینه خود محصول
  3. هزینه بازرسی کالا در مبدا و دریافت گواهی استاندارد COI
  4. هزینه ارسال حواله ارزی وکارمزد حواله به شکل TT
  5. هزینه گشایش اعتبار اسنادی LC و کارمزد بانک
  6. هزینه های مبدا( هزینه بسته بندی و انبارداری)
  7. هزینه حمل و نقل دریایی، هوایی، زمینی، مرکب
  8. هزینه بیمه باربری
هزینه بازرسی کالا در مبدا و دریافت گواهی استاندارد COI

هزینه های مربوط به خرید خارجی

هزینه ها و پرداخت ها بعد از ورود کالا به بندر

بعد از معرفی هزینه های مربوط به خرید خارجی، نوبت به کلیه هزینه هایی می رسد که باید بعد از ورود کالا به بندر آن ها را پرداخت کنید.

کلیه هزینه هایی که باید بعد از ورود کالا به بندر پرداخت کنید به شرح زیر می باشند.

  • هزینه دریافت سند ترخیصیه
  • هزینه بازرسی کالا
  • هزینه آزمایشگاه در صورت نیاز
  • هزینه تعرفه بندی برای اظهار کالا در صورت نیاز
  • هزینه انبارداری در گمرک مقصد
  • هزینه های بندری(تخلیه، هزینه حق توقف کالا در انبار، هزینه دموراژ)
  • هزینه ثبت سفارش کالا
  • هزینه دریافت مجوز واردات کالا (هزینه استاندارد اجباری ، مجوز سازمان تنظیم مقررات، مجوز قرنطینه نباتی و جهاد کشاورزی و …)
بازرسی کالا

هزینه بازرسی کالا

هزینه مربوط به صاحب کارت بازرگانی و حق العمل کار گمرک

در نهایت هزینه‌های معمول برای واردات کالا که باید آن ها را پرداخت کنید شامل هزینه هایی می شود که مربوط به صاحبین کالا و یا حق العمل کار گمرک می باشند.

این هزینه های معمول برای واردات کالا عبارتند از:

  1. هزینه مربوط به مالیات کارت بازرگانی
  2. هزینه های مربوط به دستمزد ترخیص کالا
هزینه مربوط به حق العمل کار گمرک

هزینه مربوط به صاحب کارت بازرگانی

در نهایت اینکه

در این مطلب سعی ما بر این بود تا شما را با واردات کالا، هزینه‌های معمول برای واردات کالا و همچنین اطلاعاتی که قبل از واردات کالا باید بدانید آشنا کنیم.

بار دیگر و به عنوان حُسن ختام یادآوری می کنیم که برای واردات و صادارت کالا و همچنین ترخیص کالا از گمرک احتیاج به دانش و تجربه کافی می باشد.

شرکت های بازرگانی معتبر که در این زمینه فعالیت دارند به شما کمک زیادی خواهند کرد تا بتوانید فرایند تجارت خود را با سرعت و موفقیت به انجام برسانید.

به خاطر داشته باشید اگر مدت زمان نگهداری کالای شما در انبارداری گمرک افزایش یابد می‌تواند در محاسبه هزینه واردات ضرر اقتصادی به همراه داشته باشد.

شما عزیزان می توانید برای کسب راهنمایی و مشورت های بیشتر با مشاوران ما از طریق سایت faghihitrading.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به هزینه‌های معمول برای واردات کالا

1واردات کالا با چه هزینه هایی همراه است؟
برخی از هزینه های واردات شامل هزینه محصولات، هزینه های تبدیل ارز، هزینه های حمل و نقل بین المللی و تدارکات، هزینه های واردات، هزینه های بندری، هزینه های ترخیص گمرکی، عوارض و مالیات واردات و تحویل محلی است.
2چرا واردات گران است؟
ارز داخلی ضعیف تر، صادرات را تحریک می کند و واردات را گران تر می کند. برعکس، ارز داخلی قوی مانع صادرات و ارزان‌تر شدن واردات می‌شود.
3چرا باید کالا وارد کنیم؟
واردات برای اقتصاد مهم است زیرا به یک کشور اجازه می دهد تا محصولات یا خدمات خاصی را که وجود ندارد،کمیاب، هزینه بالا یا کیفیت پایین دارند با محصولات دیگر کشورها به بازار خود عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *