اگر یک شرکت واردات کالا از دبی هستید یا می خواهید صاحب یک شرکت واردکننده در دبی شوید اما از نحوه واردات کالا از دبی به ایران اطلاعی ندارید. پیشنهاد می کنیم این مقاله را به پایان برسانید. به این خاطر که این مطالب تمام اطلاعات موردنیازتان را در اختیار شما قرار می دهد.

نحوه واردات کالا از دبی به ایران

قبل از اطلاع درباره نحوه واردات کالا از دبی به ایران، باید با روش هایی که می توانید برای خرید کالا انتخاب کنید، آشنا شوید. به طور کلی دو راه مختلف برای انجام این کار وجود دارد، که درادامه بررسی می کنیم. در روش اول فرد می تواند به صورت حضوری به دبی رفته، به فروشگاه یا شرکتی مراجعه کند، کالا را بیاورد و مبلغ توافق شده را پرداخت کرده و در نهایت فاکتور صادر کند. وجود تکنولوژی در روش دوم کاملا مشخص است. در این روش فرد فقط به صورت آنلاین و تلفنی می تواند با شرکت صادرکننده تماس بگیرد. کارهایی مانند انتقال پول و فاکتورها را به همین ترتیب انجام دهید. حال شاید یکی از سوالاتی که با آن مواجه هستید نحوه واردات کالا از دبی به ایران پس از عقد قرارداد باشد. دو روش مختلف برای انجام این کار وجود دارد.

  • حمل دریایی
  • حمل هوایی
واردات کالا با کشتی

واردات کالاضض

واردات کالا از دبی با کشتی یا قایق بخشی از روش حمل و نقل است. این قایق ها به صورت محموله ای هستند که باید طبق قوانین گمرکی و تجاری حمل شوند. واردات هوایی کالا از دبی نیز با هواپیماهای مخصوص انجام می شود. البته هواپیماهای باری تنها هواپیماهای موجود نیستند و شرکت ها می توانند این کار را از طریق شرکت های پست انجام دهند. هم اکنون می توانید با مراحل و نحوه آوردن کالا از دبی آشنا شوید.

مراحل واردات کالا از گمرک دبی

در این قسمت می خواهیم نحوه واردات کال از دبی به ایران را به طور واضح برای شما توضیح دهیم تا به راحتی متوجه آن شوید. برای موفقیت در واردات کالاهای مختلف از دبی باید مراحل مختلفی را طی کنید که هر کدام مراحل و تجربیات خاص خود را دارند. بنابراین هرگونه اشتباه در انجام آنها می تواند منجر به شکست در این زمینه شود. برای واردات کالا از دبی مراحل مختلفی وجود دارد که در ادامه به اختصار تمامی آنها توضیح داده خواهد شد. پس با ما همراه باشید.

مرحله ۱: یکی از روش های ارتباطی را انتخاب کنید

برای شروع فرآیند واردات کالا از دبی ابتدا باید یکی از روش های ارتباطی را انتخاب کنید. در این مرحله باید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. محصولی که انتخاب می کنید نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها سرمایه شما و موجود بودن محصول در بازار است.

واردات هوایی کالا از دبی

واردات هوایی کالا

انتخاب فروشنده در همین مرحله است. یعنی باید بتوانید اطلاعات لازم را در مورد فروشندگان کالای خود که می تواند یک فروشگاه یا شرکت باشد به دست آورید و پس از بازخورد و تحقیق خود یکی از آنها را برای ثبت سفارش انتخاب کنید. هنگامی که فردی را انتخاب کردید، فقط باید با او تماس بگیرید. ارتباط شما می تواند حضوری یا آنلاین باشد. اما به طور کلی روش پیشنهادی به صورت رو در رو است. زیرا می توانید قرارداد و تجارت واردات خود را ایمن تر کنید.

مرحله ۲: کسب اطلاعات درباره قیمت

از دیگر مراحل نحوه واردات کالا از دبی به ایران می توان به درخواست قیمت و فاکتور اشاره کرد. به عنوان یک خریدار باید از طریق یکی از راه های ارتباطی با فروشنده در مورد قیمت محصول صحبت کنید. البته نباید فقط به فروشنده متکی بود. بهترین کار این است که خودتان درباره قیمت محصول تحقیق کنید و در صورت صحت، نسبت به تکمیل مراحل اقدام کنید. همچنین در این مرحله باید در مورد نحوه پرداخت کالا به توافق برسید و در مورد زمان تحویل و همچنین نحوه ارسال یک گفتگوی کامل داشته باشید. در نهایت پس از موافقت با موارد فوق، باید برای مراحل بعدی آماده شوید.

ترخیص کالا از دبی

ترخیص کالا

مرحله ۳: مدارک و مجوزهای مربوطه

در گزینه سوم واردات کالا از دبی باید برای کالای خود مجوز دریافت کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. شما باید مجوزهای لازم را از سازمان های مربوطه دریافت کنید. پس از تکمیل مراحل ثبت نام، نوبت به دریافت مدارک می رسد. این اسناد شامل اسناد حمل و نقل است که فروشنده مسئولیت تهیه و تحویل آن را به شما دارد. همچنین برای ثبت سفارش در مرحله سوم باید مجوز کار معتبر داشته باشید. یکی از مهمترین موارد در این زمینه ثبت سفارش در تجارت قبل از پرداخت به فروشنده است. هرکسی که قصد واردات کالا از دبی به ایران را دارد باید با تمامی قوانین تجارت موجود آشنا باشد. چرا که این کار دارای طیف بسیار وسیعی از است و هر کدام از آنها اهمیت زیادی دارد. همچنین باید لایسنس های استاندارد کامل را دریافت کنید و از دریافت کد ایرانی غافل نشوید.

برج امارات متحده عربی

امارات متحده عربی

مرحله نهایی: تحویل کالا توسط فروشنده

قسمت آخر نحوه واردات کالا از دبی به ایران بسیار مهم است. در این مرحله فروشنده موظف است کالا را با قایق، هواپیما یا پست در تاریخ و ساعت مشخص شده تحویل دهد. همچنین برای خرید کالای ثبت شده باید مبلغی از پیش تعیین شده پرداخت کنید. با پرداخت مبلغ قادر به دریافت کالا و واردات آن به کشور خواهید بود. حمل و نقل کالای شما همانطور که گفته شد به روش های مختلفی انجام می شود. قایق ها و کشتی ها از جمله خطوط هوایی، هواپیما و پست هستند. یعنی شما می توانید بسته به شرایط یا نوع محصولی که دارید یکی از روش های موجود را انتخاب و استفاده کنید. پس از ارسال کالا به یکی از روش های فوق، می توانید آن را از گمرکات کشور تحویل بگیرید و سپس به طور رسمی کسب و کار خود را شروع کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره حمل و نقل کالا می توانید از بازرگانی فقیهی تریدینگ کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *