شاید دلیل علاقه بازرگانان ایرانی برای ترخیص کالا از دبی و به طور کلی امارات این باشد که آنها در این کشور هیچ گونه عوارض گمرکی پرداخت نمی کنند. در نتیجه هزینه های نحوه ترخیص کالا از دبی کمتر از سایر کشورها است. از همین رو تجار مشکلی برای ترخیص کالا از دبی نخواهند داشت. البته اگر از قوانین و نحوه ترخیص اطلاعات کافی داشته باشند. پس اگر نیاز به اطلاعات در این زمینه دارید ادامه مقاله را از دست ندهید.

نحوه ترخیص کالا از دبی

ترخیص کالا از گمرک دبی  به کلیه فرآیندها و رویه هایی اطلاق می شود که منجر به ترخیص کالاهای وارداتی یا صادراتی از گمرک می شوند. ترخیص کالا از دبی فرآیند پیچیده ای است که توسط افراد واجد شرایط به نام افسران رسمی گمرک انجام می شود. خدمات ترخیصی که توسط شرکت فقیهی به مشتریان ارائه می شود شامل کلیه نحوه ترخیص کالا از گمرکات دبی می شود. باید بدانید که فرآیند ترخیص کالا از گمرک در ایران فرآیندی بسیار پیچیده و دشوار است. با قوانین بسیار پیچیده، نامفهوم و به هم پیوستگی چندین سازمان برای واردات یا صادرات کالا همراه است، چرا که گاهی ترخیص برخی از اقلام حدود ۶ ساعت به طول می انجامد. برای انجام این امر نحوه ترخیص کالا از دبی را در ادامه دنبال کنید.

آموزش ترخیص کالا

آموزش ترخیص

الف) دانش و اطلاعات کافی در مورد مشخصات محصول داشته باشید

برای ترخیص کالا از دبی، تجار و بازرگانان باید اطلاعات جامعی در مورد مشخصات فنی کالا و همچنین قیمت آن از تجار دبی کسب کرده و در اظهارنامه درج کنند.

ب) تجزیه و تحلیل بهای تمام شده کالاهای وارداتی

روند قیمت گذاری کالاها و محصولات ورودی به کشورمان از دبی به ایران به عواملی مانند درصد نیاز جامعه، قیمت نهایی کالاها، وضعیت بازارهای داخلی برای بررسی زمینه فروش کالا و فصل مناسب بستگی دارد. آن کالاها را در بازار بفروشد. افراد و شرکت ها باید قبل از انجام هرگونه عملیات و واردات کالا از تعرفه گمرکی این کالاها مطلع شوند. لازم به ذکر است فروشنده موظف است فاکتور محصول را به گمرک تحویل دهد.

ج) تعیین بهای تمام شده کالا

قیمت تمام شده کالا زمانی تعیین می شود که محاسبات گمرکی برای کالای مورد نظر انجام شود و برگه ترخیص کالا صادر شود. البته هزینه های حمل و نقل و نگهداری کالا و .. نیز باید در نظر گرفته شده است.

فرایند ترخیص کالا

فرایند ترخیص

فرایند ترخیص کالا از دبی

امارات متحده عربی که به عنوان یکی از محبوب ترین مراکز تجاری جهان در منطقه خلیج فارس شناخته می شود، روابط تجاری و اقتصادی قوی با بسیاری از کشورها از جمله ایران برقرار کرده است. همانطور که گفتیم از آنجایی که امارات هیچ گونه عوارض گمرکی از بازرگانان و واردکنندگان دریافت نمی کند، تمامی کالاهای صادر شده از این کشور به قیمت اصلی خود می باشد. لذا تجار ایرانی مجبور به خرید و واردات کالا از امارات به خصوص دبی می باشند. به همین دلیل در نظر گرفتن قوانین ویژه برای ترخیص کالا از دبی یکی از سیاست های مهم این کشور در صادرات کالا است.

با توجه به تفاوت های زبانی و فرهنگی تجار ایرانی و خارجی، دانستن کامل زبان انگلیسی ضروری به نظر می رسد. بنابراین وجود مترجم و مشاور ترخیص کالا از دبی یکی از مهم ترین نکات برای شرکت ها و تجار ایرانی می باشد. به طور کلی برای ترخیص کالا از دبی علاوه بر نکات فوق توجه به اخذ مجوز ها نیز ضروری است.

اخذ مجوزهای لازم برای کالاهای وارداتی

کالاهای تجاری و به عبارتی کالاهای وارداتی باید در هنگام عبور از گمرک تمامی استانداردها و مجوزهای لازم را دریافت کرده باشند. ارائه مدارک لازم به گمرک در خصوص سلامت کالا بسیار حائز اهمیت است و ورود بار از دبی از بازرسی های لازم مستثنی نیست.

به این معنا که گمرکات کلیه قوانین و مقررات تجارت داخلی ایران را بدون در نظر گرفتن طرف توافق تجار ایرانی عمل می کنند. به عنوان مثال، آنها به شدت مانع واردات کالاها و محموله ها از جمله مواد مخدر و الکل می شوند و کنترل مناسبی بر سلامت کالاهای وارداتی ایجاد می کنند. به طور کلی کلیه مدارک مربوط به کالا توسط گمرکات به دقت بررسی می شود و پس از کسب رضایت فروشندگان و شرکت های دبی اقدامات دیگری برای ترخیص کالا از دبی انجام می شود.

مسیر فرایند واردات

فرایند واردات

یکی دیگر از مجوزهای مهم و احتمالاً پرکاربرد، مجوزی است که وزارت بهداشت برای ترخیص کالا صادر می کند. همه واردکنندگان مواد غذایی و همچنین تاجران لوازم آرایشی باید برای تمیز کردن محموله های خود برای این مجوز اقدام کنند. اخذ این مجوز تقریباً یک فرآیند اداری پیچیده و مهم است. برخی از مدارک مورد نیاز برای اخذ این مجوز شامل ارائه برگه مواد تشکیل دهنده و فرمولاسیون محصول و همچنین برگه آنالیز محصول به همراه مجوزهای وزارت بهداشت کشور مبدا می باشد.

اخذ مجوزهای وزارت راه

از دیگر مجوزهای مهم ذکر شده در این مقاله می توان به اخذ مجوز از وزارت راه برای کالاهای حمل شده توسط شرکت های غیر ایرانی اشاره کرد. مجوز از سازمان انرژی اتمی برای دستگاه هایی مانند تلفن های بی سیم، تلفن های همراه و دستگاه های پیشرفته پزشکی، مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل کلیه کالاهای وارداتی به کشور به عنوان اسباب بازی و سرگرمی کودکان می باشد.

مجوزهای واردات کالا

مجوز واردات کالا

کالاهای وارداتی از دبی باید کلیه کدهای لازم و مجوزهای استاندارد اولیه را از سازمان ها و موسسات مربوطه اخذ نمایند. همه ی این مجوزات پیش از ارائه برگه ی ترخیص کالا از دبی انجام می گیرد. همچنین انجام بازرسی های لازم و نمونه برداری در زمان ترخیص کالا از دبی پس از تولید انبوه و قبل از ارسال کالا حائز اهمیت است.

ضمناً در زمان ترخیص کالا از دبی باید اقدامات لازم برای حمل و نقل کالا، پرداخت مانده کالا به میزان توافق شده، اصل سند حمل و نقل کالا از فروشنده، ترانزیت کالا به سایر مقامات گمرکی، اسناد ارزی و در برخی موارد حمل و نقل، پیگیری ورود کالا به گمرک، مدارک بازرسی در صورت لزوم، هزینه حمل کالا به انبار پس از ترخیص و در نهایت انجام تعهدات ارزی و مالیاتی و.. اشاره کرد.

شرکت بازرگانی فقیهی تریدینگ صفر تا صد ترخیص کالا از گمرک، صادرات، واردات، مشاوره بازرگانی، ثبت سفارش و .. را برای ترخیص کالا از دبی انجام می دهد. فقیهی یکی از باتجربه ترین، معتبرترین و ماهرترین تیم ها در ارائه کلیه خدمات بازرگانی و گمرکی است. تجار عزیز می توانند برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه ترخیص کالا از دبی با مشاوران ما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *