اگر قصد واردات کالا از دبی را دارید پیش از هر چیز به توافقاتی که فی ما بین شما و شرکت ترخیص کالا از گمرک نوشته می شود توجه لازم را داشته باشید. مثلا بندی وجود دارد برای این نوع قرارداد ها که مشخص می کند اگر هر گونه خسارتی در زمان حمل و نقل متوجه کالا شود پرداخت کننده خسارت چه کسی است، اصولا شرکت بازرگانی باید این نوع خسارات را متحمل شود اما نوشتن این موارد در توافق نامه ضروری است.

درضمن به بسته بندی کالا توجه داشته باشید چرا که اگر بسته بندی کالا مناسب نباشد در زمان بازرسی ترخیص کالا انجام نمی شود. اگر در اوایل مسیر واردات و صادرات هستید و سرمایه کمی دارید پیشنهاد می شود توجه تان را به فروش سریعتر به جای سود بیشتر معطوف نمایید یعنی کالا هایی را وارد کنید که سریعتر به فروش می رسند تا بازگشت سرمایه شما زودتر انجام شود و دوباره بتوانید تجارت نمایید. اما در صورتی که سرمایه زیادی دارید می توانید بدون توجه به سرعت فروش، کالا هایی را وارد نمایید که سود زیادی را برای واردات شامل می شوند. پس می توان گفت انتخاب نوع کالا بسیار مهم است. در ادامه درباره مراحل واردات از دبی برای شما نوشته ایم.

واردات هوایی کالا

واردات کالا

مراحل واردات کالا از دبی

  • مراجعه حضوری یا سفارش از طریق شرکت بازرگانی فقیهی تریدینگ اولین مرحله واردات کالا از دبی است. برای شروع مراحل واردات کالا از دبی ابتدا باید کالا مورد نظر خود را انتخاب کنید و درباره فروشنده معتبر کالا تحقیقات لازم را انجام دهید. با همکاری با شرکت ما متخصصان در دفتر دبی پیگیری اعتبارسنجی فروشنده را برای شما انجام می دهند. بعد از انتخاب فروشنده لازم است با ایشان ارتباط بگیرید. این ارتباط می تواند حضوری یا اینترنتی باشد. برای خرید نهایی حضور فیزیکی خریدار یا نماینده ایشان به شدت ضروری است.
  • دومین مرحله از مراحل واردات کالا از دبی استعلام قیمت و صدور فاکتور است. پیش از این مرحله شما باید قیمت کالا را از دیگر فروشندگان جویا شده باشید و مطمئن باشید فروشنده ای که قصد خرید از آن را دارید قیمت مناسبی را به شما پیشنهاد می دهد. در این مرحله مواردی از جمله شیوه پرداخت، زمان تحویل کالا و نوع حمل و نقل کالا مشخص می شود.
  • اخذ مجوز ها و تکمیل اسناد مرحله بعدی است. برای اخذ مجوز های واردات از دبی لازم است اسناد مربوط به خرید کالا را از فروشنده دریافت و به شرکت  بازرگانی مورد نظر خود تحویل دهید.
  • تحویل کالا توسط فروشنده به لندیگراف یکی از دیگر مراحل واردات کالا از دبی است. به یاد داشته باشید پرداخت مبلغ خرید کالا در این مرحله باید انجام شود. فروشنده باید با توجه به زمانی که در مراحل قبل مقرر کرده است کالا را به لندیگراف مورد نظر تحویل دهد.

  • مرحله بعدی بارگیری کالا توسط کشتیرانی است.

  • بعد از رسیدن کالا به بنادر ایران کشتی منتظر نوبت تخلیه کالا خود می شود و بعد از تخلیه، پروسه ترخیص کالا از گمرک شروع می شود.
  • بعد از ترخیص کالا از گمرک کالا با کانتینر برای تحویل به صاحب کالا بارگیری می شود و به سمت آدرس گیرنده حرکت می کند و مراحل واردات کالا از دبی به پایان می رسد.
مراحل واردات از دبی

واردات از دبی

هزینه‌های واردات کالا از دبی

اگر بخواهیم هزینه های واردات کالا از دبی را محاسبه کنیم باید تعرفه های گمرکی، حقوق و عوارض گمرکی، مالیات، هزینه های حمل و نقل، هزینه بیمه، انبارداری و البته هزینه های مربوط به خرید کالا را برآورد نماییم. توجه داشته باشید که با توجه به نوع کالا وارداتی و قوانین و شرایط اقتصادی کشور می تواند هزینه های واردات تا حدی متغییر باشد. برای اطلاع دقیق از هزینه های واردات بهتر است با مشاوران ما تماس بگیرید تا با توجه به شرایط روز و البته نوع کالا هزینه ها برآورد شوند و به شما اعلام شوند.

هزینه‌های واردات کالا از دبی

هزینه‌ واردات کالا از دبی

مزایای واردات از دبی برای ایرانیان

دبی درواقع دروازه واردات از اروپا به ایران است. تجار عزیز می توانند به راحتی و بدون پرداخت عوارض گمرکی کالا مورد نظر خود را از اروپا وارد دبی کنند و از آنجا کالا را وارد ایران نمایند. با توجه به قوانین کشور دبی برای واردات از اروپا به دبی تجار ایرانی معاف از پرداخت مالیات هستند و تنها برای واردات از دبی تنها 5 درصد از ارزش کلی کالا به عنوان حق گمرک دریافت می شود. همچنین هزینه حمل و نقل کالا از دبی به ایران معقول است چرا که دبی همسایه دریایی ما است و فاصله دریایی ما تا دبی زیاد نیست. این نزدیکی بیشتر شدن سرعت واردات را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.

حمل و نقل کالا از دبی

واردات دریایی کالا

سخن آخر

برای واردات کالا از دبی حتما کار خود را به یک شرکت بازرگانی فعال در دبی بسپارید چرا که شرکت های بازرگانی دارای ترخیص کاران حرفه ای هستند و با استفاده از تخصص خود می توانند انواع کالا را در کوتاه ترین زمان ممکن از گمرک ترخیص کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *