سالها است که ترخیص کالا از گمرک دبی مورد توجه بازرگانان و تجار ایرانی است و علت آن هم می تواند این باشد که در این کشور بازرگانان و نهادهای وارد کننده ی کالا به هیچ عنوان هزینه ی گمرکی پرداخت نکرده و در نتیجه هزینه ها نسبت به کشورهای دیگر پایین تر است. از همین رو مشکلات ترخیص کالا از دبی نسبت به کشورهای دیگر کمتر خواهد بود.

اما برای ترخیص کالا از کشور دبی مراحلی لازم است و داشتن اطلاعات کافی درباره مراحل ترخیص کالا از گمرک دبی به شما کمک بسیاری خواهد کرد. پس با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم که چطور از دبی کالا وارد کنیم؟

ترخیص کالا از گمرک دبی

ترخیص کالا از گمرک

مراحل ترخیص کالا از گمرک دبی

شناخت کافی درباره محصول اولین قدم در جهت مراحل ترخیص کالا از گمرک است. شناخت کافی درباره محصول به این علت است که تجار و بازرگانان برای انجام مراحل ترخیص کالا از دبی باید اطلاعات کافی درباره مشخصات فنی و همچنین قیمت کالاها از فروشندگان کالا در دبی کسب کنند تا در اظهارنامه آنرا به درستی درج کنند.
شناخت کافی درباره هزینه ی کالاهای وارداتی به عنوان دومین قدم لازم و ضروری است. لازم است بدانید که فرایند قیمت گذاری روی کالاها و محصولاتی که از دبی وارد کشورمان می شوند به عواملی مانند درصد نیاز افراد جامعه، قیمت پایانی کالا، اوضاع بازارهای داخلی برای بررسی بستر فروش کالا و فصل مناسب فروش آن کالا در بازار و غیره بستگی دارد. شما باید قبل از انجام هرگونه معامله و واردات کالا، از تعرفه های گمرکی این کالاها باخبر شوید تا بتوانید قیمت گذاری صحیحی انجام دهید. البته فروشنده هم باید پیش فاکتور محصول را به گمرک صادر کند.
تعیین قیمت تمام شده ی کالا نیز یکی از موارد لازم است. قیمت تمام شده ی کالا هنگامی تعیین می شود که بر روی کالای مورد نظر محاسبات گمرکی انجام شده باشد و نیز برگه ی ترخیص کالا برای آن جنس صادر شده باشد و البته هزینه های جابجایی و انبارداری کالا و … نیز لحاظ شده باشد. برای تعیین قیمت نهایی کالا هنگام خرید محصولات از شرکت ها و فروشندگان دبی، قیمت نهایی نشده و باید منتظر محاسبات گمرکی نیز بود. با دریافت برگه ترخیص کالا این قیمت نهایی می شود. به این معنا که قیمت تمام شده واقعی کالا محاسبه می شود و با احتساب هزینه های ترخیص کالا، حمل نقل، ذخیره سازی و نگهداری در انبار، می توان قیمت نهایی در بازار را مشخص کرد.

واردات کالا از دبی

گمرک دبی

هزینه ارسال کالا از دبی به ایران

بسیاری از تاجران اجناس و کالاهای مورد نظر خود را از کشورهای خارجی مثل دبی تهیه می‌کنند و به همین دلیل ممکن است نیاز پیدا کنند که کالاها و اجناس مورد نظر خود را به کشور مبدا منتقل کنند. هزینه ارسال کالا از دبی به ایران به عوامل مختلفی از جمله وزن کالا نوع حمل و نقل زمان و بسته بندی آن و عوامل بسیار دیگری بستگی دارد. از همین رو شما نمی توانید هزینه ثابتی را برای هر کالایی در نظر بگیرید. این بدین معنی است که شما باید برای هر کالایی جداگانخ هزینه ارسال را محاسبه کنید.

ارسال کالا از دبی به ایران ممکن است به دلایل مختلفی انجتم می شود. بعضی از افراد مقیم کشور دبی، ممکن است تحت شرایطی مجبور شوند بسته‌ها و کالا‌های مختلفی را برای اقوام خود در کشور ایران ارسال کنند. یک مثال از این موضوع آن است که بعضی از افراد ممکن است به کالا و یا مورد خاصی احتیاج پیدا کنند که امکان یافتن آن در کشور ایران وجود نداشته باشد، لذا از اقوام و نزدیکان خود که مقیم کشورهای دیگری مثل دبی هستند تقاضا می‌کنند که در صورت یافت کالای مورد نظر، آن را ارسال کنند.

بعضی از افراد نیز به دلایل کاری مجبور به ارسال و حمل و نقل‌ بار و کالاهای مختلف از دبی به ایران می‌شوند. هر یک از این موارد به عنوان یک مثال برای حمل کالا از دبی به ایران به شمار می‌آیند و بطور کلی، ممکن است روش‌های گوناگونی برای انجام هر یک از آن‌ها وجود داشته باشد. ارسال کالا‌های مختلف از دبی به ایران به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و همچنین ضوابط و قوانین زیادی را به همراه دارد که ممکن است به نوع کالا و بار مورد نظر مربوط باشد.

علاوه بر این، قوانین مربوط به گمرک نیز در پروسه‌ی ارسال کالاها از دبی به ایران تاثیر دارد. افرادی که خواستار ارسال و حمل کالا از دبی به ایران هستند، می‌توانند از طریق هماهنگی با شرکت‌هایی که در زمینه‌ی حمل و نقل بار بین کشورها فعالیت می‌کنند و با صرف کم‌ترین هزینه، کالا مورد نظر خود را انتقال دهند و نگرانی درباره‌ی این موضوع نداشته باشند.

هزینه ارسال کالا از دبی

ترخیص کالا از دبی

چگونه از دبی کالا وارد کنیم

در این مقاله به شما توضیح دادیم که مراحل ترخیص کالا از گمرک دبی چه بود. حال وقت آن رسیده است که درباره نحوه ارسال کالا از دبی به ایران بدانید. به طور کلی ارسال کالا از دبی به ایران به سه روش انجام می شود.

  • روش اول: براای پست از دبی به ایران از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شود که در این روش، کالاها و مرسوله‌ها از طریق کشتی‌های باربری به ایران منتقل می‌شوند‌. با وجود بصرفه بودن هزینه‌های حمل و نقل و ارسال کالاها با استفاده از این روش، باید گفت که زمان انجام انتقالات از طریق این روش طولانی‌تر از سایر روش‌های کاربردی برای انتقال می‌باشد و این روش به افرادی که در ارسال کالاها عجله دارند توصیه نمی‌شود.
  • روش دوم: حمل کالا از دبی به ایران، حمل و نقل هوایی می‌باشد که در این روش، کالاها و مرسوله‌های مورد نظر از راه هوایی و با استفاده از هواپیماهای مخصوص باربری به ایران ارسال می‌شوند. باید اشاره کرد که حمل کالا از دبی به ایران با روش هوایی، در سریع‌ترین حالت و کم‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و همچنین مرسوله‌های انتقال یافته با این روش، با کم‌ترین آسیب ممکن به مقصد می‌رسند.
  • روش سوم: این روش از حمل و نقل را می‌توان برای ارسال کالاهای آسیب پذیر بکار برد. روش کاربردی دیگر برای انتقال کالا از دبی به ایران، حمل و نقل از طریق راه آهن و با استفاده از قطار است که بیشتر برای انتقال بارهای کم بکار می‌رود. می‌توان گفت که این روش، از نظر سرعت انتقال و هزینه‌های مربوط به حمل و نقل در رده‌های متوسط روش‌های حمل و نقل قرار می‌گیرد.
واردات عمده کالا از دبی

واردات از دبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *