صادرات کالا

صادرات کالا به دبی

صادرات کالا به دبی

در دهه های گذشته، کالاهای اصلی صادراتی شامل محصولات غیرنفتی شده است. شرکت هایی که در بخش بازرگانی و واردات و صادرات کالا به دبی فعالیت می کنند، باید در مراجع مربوطه مانند گمرک دبی ثبت نام کنند. وکلای ما در دبی می توانند در صورت تمایل به انجام تجارت در این بخش به شما کمک کنند تا تمام مدارک لازم را به دست آورید و شرکت خود را ثبت کنید.
دبی همچنین دارای مناطق آزاد است و واردات از این مناطق به ایالات متحده عربی توسط یک سری مجوز برای شرکت ها تنظیم می شود. وکلای دبی ما می توانند اطلاعات دقیقی در مورد این موضوع به شما ارائه دهند و به شما کمک کنند تا مدارک مورد نیاز برای ترخیص و واردات کالا به دبی و مناطق آزاد این شهر را فراهم نمایید.

واردات کالا از دبی

صادرات و واردات از دبی

صادرات کالا به چه صورت است؟

هنگامی که کالا یا خدمات از امارات به شخصی واقع در خارج از امارات عرضه می شود، به این عرضه، صادرات گفته می شود. محل دریافت کننده می تواند محل استقرار شخص یا استقرار ثابت باشد.

امارات متحده عربی یکی از اعضای سازمان تجارت جهانی است و امارات شریک تجاری مهمی برای تقریباً 32 کشور در سراسر جهان است. کالاهای اصلی صادراتی شامل گاز طبیعی و نفت خام و همچنین مواد غذایی و محصولاتی است که مجددا صادر خواهند شد. دبی همچنین فلزاتی مانند آلومینیوم یا مس صادر می کند که شرکای اصلی صادرات ژاپن، کره جنوبی، تایلند، هند و ایران هستند.

واردات کالا از دبی

واردات کالا از دبی بخش عمده ای از واردات ایران را تشکیل می دهد. عمده کالا های وارداتی از دبی ماشین آلات، مواد غذایی، مواد شیمیایی و تجهیزات حمل و نقل است. دبی همچنین منسوجات و فلزات را از چین و محصولات اولیه مختلفی مانند پنبه، پارچه، ماشین آلات و ابزار و یا محصولات پلاستیکی را از هند وارد می کند. در میان کالاهای اصلی وارداتی، جواهرات و طلا نیز قابل توجه است. دیگر شرکای واردات آمریکا، ژاپن و آلمان هستند. تجهیزات الکترونیکی، فلزات گرانبها، مبلمان و لوازم، مواد شیمیایی معدنی، کفش، مواد معدنی، پوشاک، چرم، موتور، محصولات سرامیکی، مشروبات الکلی و لبنیات نیز بخشی از کالاهای وارداتی در امارات است.
به منظور تشویق و تداوم تجارت در دبی و سایر امارات، نمایندگان امارات تعدادی توافقنامه تجارت آزاد امضا کرده اند که تعرفه های قابل اجرا بر تجارت کالا بین کشورها را محدود می کند. دبی به طور مداوم در تلاش است تا فعالیت های واردات و صادرات را تا حد امکان ساده کند و معاهده های مالیات مضاعف نیز در این شهر اجرا می شود.

کارآفرینان زیادی وجود دارند که فعالیت های تجاری خود را آغاز کرده و از معافیت های مالیاتی و سایر مزایای مناطق آزاد تجاری بهره مند می شوند. برای تجاری سازی قانونی کالا در امارات و یا خارج از کشور به عنوان شرکت واردات و صادرات، آگاهی از قوانین در این زمینه و ارائه مدارک لازم به گمرک از جمله:
• مجوز تجارت شرکت صادر شده توسط مقامات در امارات.
• مبدأ کالا و مقصد آنها با مدارک درخواستی به این معنا.
• سفارش تحویل و فاکتورهایی که همراه کالا هستند.
• سند اظهارنامه با جزئیات مربوط به واردات یا صادرات کالا.
همچنین امارات متحده عربی بزرگترین کشور صادرکننده در میان تمامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است. عمده محصولات صادر شده از امارات الکترونیک، فلزات گرانبها و سنگ ها هستند. این کشور بیست و نهمین اقتصاد صادراتی جهان و بیستمین واردکننده بزرگ در جهان است. بیشترین واردات امارات طلا، الماس، جواهرات و خودرو است. از این رو، صادرات و واردات برای بازرگانان در امارات متحده عربی ضروری است. در این مقاله، اجازه دهید به طور خلاصه به صادرات و واردات و نحوه برخورد با آنها بپردازیم.

هزینه صادرات کالا به دبی

هزینه ارسال کالا از دبی

آیا صادرات مشمول مالیات است؟

صادرات کالا به دبی اعم از هر نوع کالا مشمول مالیات می شود. با این حال، آنها دارای نرخ صفر هستند، یعنی مالیات 0٪ بر صادرات اعمال می شود. علاوه بر این، رفتار صادرات بر اساس سناریوهای خاصی است. این سناریوها را می توان به صورت زیر تقسیم کرد:

1-صادرات کالا به خارج از کشور اجرای مالیات بر ارزش افزوده شورای همکاری خلیج فارس
2-صادرات کالا به گیرندگان ثبت نشده در یک دولت اجرای مالیات بر ارزش افزوده شورای همکاری خلیج فارس
3-صادرات کالا به گیرندگان ثبت شده در یک دولت اجرای مالیات بر ارزش افزوده شورای همکاری خلیج فارس
4-صادرات کالاهایی که نیاز به نصب یا مونتاژ در خارج از ایالت دارند

صادرات به دبی

بازار دبی با ایجاد یک محیط تجاری نامحدود، در بسیاری از بخش ها بسیار رقابتی شده است. معرفی محصولات شما در چنین بازار شلوغی مستلزم کار سخت و بازاریابی خلاقانه است. کسب‌وکارهای بریتانیایی که مایل به ورود به دبی هستند، باید مزایای بالقوه‌ای مانند کیفیت بهتر، تحویل سریع‌تر، قیمت‌های پایین‌تر یا طرح‌های نوآورانه‌تر را شناسایی کنند. قیمت در ارتقای فروش نقش کلیدی دارد، اگرچه کیفیت و خدمات پس از فروش نیز ملاحظات مهمی هستند.
اکثر وزارتخانه های دولتی در دبی ملزم به خرید از طریق نمایندگان محلی هستند که ممکن است در فروش و بازاریابی نیز کمک کنند. با این حال، هنوز هم امکان فروش مستقیم پیمانکاران محلی برای شرکت های انگلیسی وجود دارد.

مشاغلی که شروع به تعامل با دبی می کنند باید بهترین استراتژی را برای فروش و ارائه محصول خود در این محیط منحصر به فرد انتخاب کنند:
1-فروش مستقیم به واردکنندگان و تاجران معتبر اغلب بهترین راه برای آزمایش بازار با حجم کم است، اما معمولا بهترین راه حل در بلندمدت نیست.
2-فروش از طریق نمایندگان یا توزیع کنندگان. در خارج از مناطق آزاد، اینها باید شرکت های اماراتی یا متعلق به اتباع امارات باشند.
3-راه اندازی یک کسب و کار محلی دارای چندین مزیت است، از جمله این واقعیت که افراد تجاری دبی ترجیح می دهند حضوری ملاقات کنند. راه اندازی یک کسب و کار در دبی می تواند زمان بر باشد. هچنین دریافت مشاوره حقوقی با کیفیت برای راهنمایی در فرآیند ثبت ضروری است.

نکات مهم برای صادرات به دبی

اگرچه دبی از نظر استانداردهای منطقه ای نسبتاً لیبرال در نظر گرفته می شود، اما ضروری است که بازدیدکنندگان خارجی به آداب و رسوم مذهبی و اجتماعی و همچنین الزامات قانونی احترام بگذارند.

قوانین پوشش اسلامی اجرا نمی شود، اگرچه بسیاری از مردان اماراتی کاندورا (پیراهن سفید تا مچ پا) و بیشتر زنان اماراتی عبای (روپوش مشکی) می پوشند. تفاوت ها قابل تحمل است اما احترام گذاشتن بسیار مهم است. با توجه به اینکه 85 درصد از ساکنان خارج از کشور هستند، تجارت به زبان انگلیسی انجام می شود، اگرچه ممکن است در بخش عمومی عربی صحبت شود.

صادرات و واردات کالا

واردات کالا از دبی

سخن آخر

برای این که بتوانید محصولات وارداتی از دبی را بدون نگرانی بابت گمرک و هزینه های ارسال گزاف، در ایران تحویل بگیرید، باید به سراغ یک مجموعه معتبر بروید که فقیهی تریدینگ انتخاب مناسبی برای واردات و صادرات کالا به دبی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *