همانطور که می دانید واردات و صادرات کالا نقش بسیار مهمی در تجارت یک کشور دارد و امری است که برای رفع نیاز مردم یک جامعه انجام می شوند. وارد کردن کالا از کشوری به کشور دیگر یا صادر کردن آن شرایط و قوانین خاص خود را دارد که در دنیای تجارت باید نسب به آن ها بخوبی مطلع باشید تا در طول انجام این فرآیندها با مشکل مواجه نشوید. هر یک از کالاهایی که شما وارد یا صادر می کنید می توانند برایتان سودآور باشند. امروز می خواهیم درباره صادرات خشکبار به دبی بیشتر صحبت کنیم و برایتان بگوییم که اصلا چرا این کالا از کشور دبی صادر می شود؟

با تیم فقیهی تریدینگ تا انتهای این مقاله همراه باشید.

روند صادرات خشکبار به دبی

علاوه بر واردات کالا از دبی یکی از مهم ترین مواردی که باعث شده تجار زیادی کشور دبی را به عنوان یکی از مقاصد تجاری خود انتخاب کنند صادرات خشکبار به دبی می باشد.

شاید صادرات این محصول تنها لاین صادراتی بازرگانان ایرانی به دبی محسوب شود.

تجارت با دبی نه تنها برای ایرانیان بلکه برای تمام بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا دارای اهمیت زیادی می باشد و دلیل اصلی آن هم این است که این کشور یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری دنیا به شمار می آید.

دبی دارای بازرهای بسیار زیادی می باشد و تمام کشورهای صادر کننده تمایل دارند تا از این ظرفیت بالا برای فروش محصولات و کالاهای خود بهترین استفاده را کنند.

این مهم را هم به خاطر داشته باشید که،  علاوه بر ظرفیت بالای خرید بازار داخلی دبی، این کشور در روابط تجاری با تمامی کشورهای بزرگ و کوچک دنیا به صورت کاملا گسترده و موفقیت آمیز ظاهر شده است.

روند صادرات خشکبار

صادرات خشکبار

اهمیت تجارت با دبی

اهمیتی که تجارت با کشور دبی برای ایرانیان دارد فارغ از تمام اهدافی است که سایر کشورها دنبال می کنند.

در حقیقت کشور دبی می تواند به عنوان یک راه تجاری برای تجارت ایران باشد با توجه به تحریم هایی که خیلی وقت است شاهد آن ها هستیم.

دبی، راهی است که محصولات ایرانی بتوانند در ابعاد جهانی ارائه شده و به فروش برسند و از طرفی هم ایرانیان بتوانند کالاهای کشورهایی را که در تحریم به سر می برند از این طریق تهیه و وارد کنند.

از آنجایی که کشور دبی به نوبه خود یک کشور ثروتمند به شمار می آید و دارای روابط تجاری بسیار خوبی با تمام دنیا می باشد لازم است بدانید در ارتباط با تولید محصولات کشاورزی و غیره به هیچ وجه فعالیت چشمگیری ندارد و تمام نیازهای داخلی خود را به واسطه ی واردات خشکبار و انواع میوه ها تامین می کند.

درباره صادرات خشکبار به دبی هم باید بگوییم که، همچون صادرات محصولات دیگر به کشورهای دیگر دارای مقررات و قوانین خاص خود می باشد.

بنابراین اگر می خواهید در این زمینه یک تاجر موفق باشید نیاز است که بر تمامی قوانین مربوط به صادرات و واردات کشور خود و همچنین دبی تسلط داشته باشد.

اهمیت تجارت با دبی

تجارت با دبی

چگونگی صادرات خشکبار به دبی

قبل تر به این مسئله اشاره کردیم که یکی از مهم ترین صادرات غیر نفتی ایران، صادرات خشکبار به دبی می باشد.

بدون شک می دانید که کشور ایران از بزرگترین تولیدکنندگان انواع خشکبار در بالاترین کیفیت می باشد. بنابراین کاملا طبیعی است که کشوری همچون دبی که در همسایگی ایران قرار دارد و همچنین بازرگانان ایرانی روابط خوبی با هم داشته باشند تا از واردات این محصولات عقب نیافتند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید درصد بسیار زیادی از خشکبار تولیدی در ایران سالانه به کشور دبی صادر می شود.

آنچه که نیاز است درباره ارسال کالا در دبی و ارتباط آن با کیفیت بالای تجارت با دبی بیان کنیم این است که طبیعتا هر چقدر سرعت وارد کردن و ترخیص کالا و همچنین بررسی و ارسال کالا در گمرک یک کشور سریع تر انجام شود به تبع ریسک فساد و یا خراب شدن محموله های وارداتی و صادراتی در آن کشور نیز تا حد قابل توجهی پایین می آید.

صادرات خشکبار به دبی

چگونگی صادرات خشکبار

اصول اولیه برای صادرات خشکبار

صادر کردن خشکبار از ایران به دبی همچون سایر کالاهای صادراتی باید به صورت اصولی انجام شود و برای این منظور باید یک سری قوانین و مقررات رعایت شوند.

  • اولین کاری که باید در این مورد انجام شود اجرای یک استراتژی قوی در دبی می باشد
  • تعداد زیادی از بازرگانان هستند که برای صادرات خشکبار به دبی یا هر گونه فعالیت تجاری اقدام به ثبت شرکت در این کشور می کنند.
  • اما، چه شما دوستانی که در دبی شرکت تاسیس کرده اید و چه شما که در داخل کشور فعالیت دارید باید بدانید که بازاریابی یکی از مهم ترین اصول صادرات خشکبار محسوب می شود.
  • قدم نهایی این است که اگر بازاریابی را به بهترین نحو انجام دهید نوبت به صدور پیش فاکتور و توافق دو طرف بر ویژگی ها و قیمت محصول خواهد رسید. پس از امضای فاکتور پروفرما نیز، بسته بندی و ارسال کالا انجام خواهد شد.
قیمت خشکبار در دبی

اصول اولیه صادرات خشکبار به دبی

در نهایت اینکه

صادرات خشکبار به دبی نیز یکی دیگر از فرایندهای دنیای تجارت می باشد. سالانه حجم بسیار زیادی از این محصولات به دبی ارسال می شود که ایران اولین کشوری است که در این زمنیه با کشور دبی همکاری بسیار زیادی دارد.

برای ارسال این کالا نیز همچون سایر کالاهای صادراتی رعایت یک سری اصول اولیه لازم و ضروری می باشد. زیرا که صادرات خشکبار نیز نیازمند رعایت یک سری قوانین و مقرارتی می باشد که توسط کشورهای مبداء و مقصد مشخص و تعریف شده اند.

ما سعی کردیم تا در این مقاله درباره این موارد اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشند.

شما دوستان عزیز می توانید برای کسب راهنمایی و اطلاعات بیشتر با ما از طریق سایت faghihitrading.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به صادرات خشکبار به دبی

1قیمت خشکبار در دبی چند است؟
برای تعیین قیمت خشکبار در دبی شما می توانید به فاکتورهای مختلفی رجوع کنید. یکی از این فاکتورها، کیفیت خشکباری است که برای صادرات به دبی در نظر گرفته شده است.
2چه عواملی بر قیمت خشکبار در دبی تاثیر دارند؟
عوامل مختلفی همچون نحوه ی انتقال محموله، مسافت بین دو کشور مبدا و مقصد، مقدار و گرم موجود از هر خشکبار در بسته بندی نیز می توانند تعیین کننده قیمت نهایی خشکبار در دبی باشند.
3مهم ترین گام برای صادارت خشکبار به دبی چیست؟
مهم ترین گام برای صادارت خشکبار به دبی اجرای یک استراتژی بازاریابی صادراتی قوی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *