مراحل صادرات بدون انتقال ارز

صادرات بدون انتقال ارز

در مقالات قبلی فقیهی تریدینگ برای شما عزیزان درباره نحوه واردات کالا بدم انتقال ارز مطالبی را عنوان کردیم. حال می خواهیم اشاره مختصری هم به صادرات بدون انتقال ارز و مشکلات مربوط به آن داشته باشیم.

تا انتهای مقاله امروز ما را همراهی کنید.

صادرات بدون انتقال ارز یعنی چه؟

همانطور که مقالات قبلی مربوط به واردات کالا از دبی هم اشاره کرده ایم صادر کردن کالاها و وارد کردن آن ها بدون اینکه ارزی انتقال داده شود به این معنی می باشد که مراودات بانکی و ثبتی بههیچ وجه صورت نمی گیرند.

برای انجام این کار  نیاز به یک سری فرم ها(فرم های 23، فرم 24 و فرم 211 یا فرم اظهارنامه) می باشد که برای به ثبت رساند کالاهای وارداتی و صادراتی خود باید از آن ها بهره بگیرید.

تیم فقیهی تریدینگ با سال ها تجربه ای که در واردات و صادرات و همچنین ترخیص کالا از گمرک دارد می تواند صفر تا صد کارهای مربوط به تجارت شما را برایتان انجام دهد.

صادرات بدون انتقال ارز

مدارک مورد نیاز برای صادرات بدون انتقال ارز

مدارک مورد نیاز برای صادرات بدون انتقال ارز

مدارکی که برای این کار نیاز دارید عبارتند از:

  • اسناد خرید
  • اسناد حمل
  • قبض انبار و برگه ترخیصیه
  • ثبت سفارش بازرگانی
  • مجوزهای قانونی
  • کارت بازرگانی
  • گواهی سازمان حمایت در صورت نیاز
  • گواهی موسسه استاندارد در صورت نیاز

مشکلات مربوط به واردات و صادرات بدون انتقال ارز

از اصلیترین مشکلات واردات و صادرات بدون انتقال ارز می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات
  2. محدودیت خرید
  3. جهش نرخ ارز

در صادرات و واردات بدون انتقال ارز بانک مرکزی به عنوان یک سیاسگذار ارزی نظارت و کنترلی برای انتقال ارز ندارد.

در واقع این شیوه از تجارت در شرایط محدودیت منابع ارزی و محدودیت در انتقال منابع ارزی استفاده می شود.

ناگفته نماند که برای صادرات بدون انتقال ارز بخشنامه  ممنوعیت ثبت سفارش صادر شده است که همه وظیفه دارند از آن پیروی کنند.

ثبت سفارش صادرات کالا را برخی از مراکز انجام می دهند که از جمله آن مراکز می توان به فقیهی تریدینگ اشاره کرد. در این مجموعه ثبت سفارش با ارز متقاضی نیز برای کسانی که به این روش نیاز دارند انجام می شود.

نحوه صادرات بدون انتقال ارز

مشکلات مربوط به واردات و صادرات بدون انتقال ارز

کمیت و کیفیت روش واردات و صادرات بدون انتقال ارز

کارشناسان اقتصادی بر این عقیده هستند که واردات و صادرات بدون انتقال ارز در کوتاه مدت و بلند مدت یک روش مطلوب به شمار نمی آید مخصوصا با شرایط اقتصادی که این روزها شاهد آن هستیم.

بسیاری از کشورها تنها در شرایط حساس و در مواقعی که با کمبود بودجه روبه رو می باشند از این روش ها برای تجارت خود استفاده می کنند.

بنابراین کاملا مشخص است که در یک بازده زمانی کوتاه می توان به تعداد بسار کمی از این روش به سود رسید.

تعیین شرایط اضطرار وظیقه بانک مرکزی است. در صورتی که بانک مرکزی این توان را دارد که به بانک ها اجازه دهد تا بر اساس روال معمول، اعتبارات اسنادی را برای وارد کنندگان باز نماید و دیگر احتیاجی به اجرای روش واردات  و صادرات بدون انتقال ارز نخواهد بود.

کیفیت روش واردات و صادرات بدون انتقال ارز

کمیت و کیفیت روش واردات و صادرات بدون انتقال ارز

علت صادرات بدون انتقال ارز چیست؟

بدون شک برای خیلی از شما دوستان عزیز این سوال پیش خواهد آمد تا زمانیکه می توان واردات بدون انتقال ارز را بدون مشکل انجام داد چرا باید به صادرات بدون انتقال ارز هم پرداخته شود؟

با توجه به مطالبی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم و مطالبی که در مقالات قبلی عنوان شده اند کمبود برخی از کالا موجب می شود که بسیاری از کشورها برای تامین کردن این کالا در کشور دوست و همسایه به صادرات آن ها دست بزنند.

دقیقا مثل شرایطی که این روزها شاهد می باشیم. تحریم های کنونی باعث شده اند که بسیاری از نیازهای مردن کشورهای مختلف از جمله ایران به راحتی در داخل کشور امکان پذیر نباشد بنابراین لازم است که با کشورهایی که در تحریم نیستند وارد تجارت شد.

شاید این یک نوع سوء استفاده از جانب کشورهای صادر کننده به شمار بیاید اما در حقیت اینگونه نیست. آن ها تامین کننده نیازهای مردم کشورهای دیگر می باشند که به خاطر شرایط این روزها نمی توانند مواد اولیه برخی محصولات خود را به راحتی تامین و خریداری کنند.

بنابراین با توجه به این شرایط دولت برای وارد کنندگان و صادر کنندگان این امکان را به وجود اورده است تا با کمترین هزینه بتوانند کالاهای مورد نیاز کشورشان را تامین کنند.

 صادرات بدون انتقال ارز

علت صادرات بدون انتقال ارز

در نهایت اینکه

به عنوان حُسن ختام باید بگوییم که صادرات نیز همچون واردات بخشی از تجارت می باشد که باید از صفر تا صد آن بخوبی آگاه باشید تا بتوانید بدون مشکل در تجارت خود موفق عمل کنید.

برای تجارت در حوزه صادرات کالا باید این موضوع را بدانید که برخی از کالاهای صادراتی هستند که نیاز به ارز دولتی ندارند و برخی دیگر را می توانید بدون انتقال ارز به کشور مبداء وارد کنید.

صادرات بدون انتقال ارز همچون سایر روش های صادرات کالا شرایط، قوانین، مدارک و مراحل خاص خود را دارا می باشد.

بنابراین توصیه و پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که در صورت نداشتن اطلاعات کافی از موارد عنوان شده حتما با یک شرکت بازرگانی معتبر در ارتباط بوده و راهنمایی و مشورت های لازمه را دریافت کنید.

شما عزیزان می توانید برای کسب راهنمایی و مشورت های بیشتر با مشاوران ما از طریق سایت faghihitrading.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به صادرات بدون انتقال ارز

1مطمئن ترین روش پرداخت در صادرات چیست؟
پیش پرداخت نقدی، بی خطرترین و بهترین روش پرداخت در تجارت بین المللی برای صادرکننده است که در آن کالا را تنها پس از دریافت وجه از خریدار برای خریدار ارسال می کند.
2ترجیح داده شده ترین روش پرداخت برای صادرکننده چیست؟
حواله سیمی بین المللی امن ترین و ارجح ترین روش برای صادرکنندگان برای دریافت پیش پرداخت است.
3معایب اعتبار اسنادی چیست؟
گران، خسته کننده و زمان بر از نظر هزینه مطلق، سرمایه در گردش و استفاده از خط اعتباری. نیاز اضافی به امنیت و وثیقه برای برآوردن شرایط پوشش بانک برای خریدار از معایب اعتبار اسنادی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *