شرایط و قوانین واردات و صادرات کالا به قطر

امروز و در این مقاله از سری مقالات مربوط به واردات کالا از دبی می خواهیم شما را با یکی دیگر از کشورهای همسایه جنوبی ایران یعنی قطر و شرایط و قوانین واردات و صادرات کالا به قطر آشنا کنیم.

با فقیهی تریدینگ تا انتهای مقاله امروز همراه باشید.

قطر از جمله کشورهای ثروتمند در حاشیه خلیج فارس می باشد که در طول این سال ها پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است.

اما به خاطر شرایط جغرافیایی که این کشور دارد برای تهیه بسیاری از کالاهای مورد نیاز خود از مواد غذایی، خوراکی و کشاورزی نیاز به واردات از کشورهای دیگر دارد.

آشنایی با شرایط و مراحل وادرات و صادرات به قطر

شاید ندانید که قطر از جمله کشورهای مهم در زمینه صادارت گاز به اقصی نقاط دنیا می باشد.

این کشور به خاطر اینکه مرزهای زمینی کمی با بسیاری از کشورهای دنیا دارد و به خاطر کمبود زمین های زراعی و کشاورزی یکی از مهم ترین مقاصد بازرگانان برای صادرات کالا می باشد.

روابط خوبی که ایران با قطر دارد باعث شده تا امر واردات و صادرات به این کشور نسبت به سایر کشورها راحتر انجام شود.

خب، در ادامه مقاله مربوط به شرایط و قوانین واردات و صادرات کالا به قطر باید بگوییم که برای صادر کردن انواع کالاهای مختلف به هر کشور بازرگانانی که به امر صادرات مشغول می باشند در ابتدا باید با شرایط صادرات کالا به آن کشور اطلاعات دقیق و به روزی در اختیار داشته باشند.

درباره صادرات به قطر هم این موضوع کاملا صدق می کند. یکی از مهم ترین شرایط صادارت به این کشور آشنایی به زبان عربی است که زبان اصلی کشور قطر می باشد.

شما برای اینکه در تجارت خود با قطر به مشکل برنخورید می توانید از یک مترجم خُبره استفاده کنید. بعد از زبان عربی دومین زبانی برای تجارت با قطر آشنایی با زبان انگلیسی می باشد.

البته نباید فراموش کنید که در کنار آشنایی با زبان های عربی و انگلیسی آنچه که شرط تجارت با قطر را برایتان آسان می کند توجه به آداب و رسوم کشور قطر، فرهنگ آن و شرایط سیاسی و اجتماعی قطر و رعایت آنها می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

اما، با توجه به تمام موارد و صحبت هایی که شده باید بگوییم که یک صادر کننده و تاجر باید شرایط بازار کشور قطر را بخوبی قبل از هر اقدامی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد تا از این طریق بتواند بخوبی نیازهای بازار کشور قطر را شناسایی کرده و بر این اساس کالای مورد نظر را به کشور مقصد صادر کند.

اهمیت صادرات به قطر

صادرات به قطر

کشورهای صادرکننده کالا به قطر

حال که تا حدودی با شرایط و قوانین واردات و صادرات کالا به قطر آشنا شدید، بد نیست بدانید که کدام کشورها هستند که با قط تجارت صادارت راه اندازی کرده اند.

آمارهای در دسترس نشان می دهند که کشورهای ایالت آمریکا، کشورهای اتحادیه اروپا و چین از جمله کشورهایی هستند که تا به امروز بیشترین صادرات را به قطر داشته‌اند.

این مهم را به خاطر داشته باشید که قطر از جمله کشورهایی است که علاوه بر واردات انواع کالا از کشورهای مختلف از بزرگترین صادر کنندگان نفت و گاز در دنیا می باشد.

قطر در واقع صادرات نفت و گاز کشور خود را بیشتر به این کشورها انجام می دهد.

  1.  کشور ژاپن
  2. کره جنوبی
  3. هند
  4. چین
  5. سنگاپور
  6. تایلند
  7. چین تایپه
  8. انگلستان
  9. آمریکا
مشکلات صادرات کالا به قطر

کشورهای صادرکننده کالا به قطر

مشکلات واردات و صادرات کالا به قطر

در مقالات قبلی بارها برایتان از مشکلاتی که بر سر راه واردات و صادرات کالا از کشوری به کشور دیگر وجود دارد صحبت کرده ایم.

امروز می خواهیم در ادامه موارد عنوان شده درباره شرایط و قوانین واردات و صادرات کالا به قطر، شما را با مشکلاتی که بر سر راه تجارت با این کشور وجود دارد نیز آشنا کنیم.

واردات و صادرات کالا مانند هر شغل دیگری به منظور تقویت مالی و اقتصادی بازگانان و پیروز شدن بر رقیب می باشد که باید بتوانید بخش زیادی از مشکلات را برطرف کنید تا در تجارت خود موفق شوید.

یکی از مهم ترین مشکلات در تجارت با کشور قطر راه های هوایی  دریایی است که این روزها بسیار ضعیف شده اند و همواره بازرگانان با مشکلاتی در این زمینه مواجه می باشند.

اما مشکل بعدی، عدم وجود بسته بندی های مناسب در اکثر کالاهای ایرانی می باشد. این در صورتی است که قطر از مناسبترین بسته بندی ها برای محصولات خود استفاده می کند.

عدم وجود کارگو سنتر (محل ترانزیت کالا) در یکی از فرودگاه‌های نزدیک به کشور قطر و همچنین عدم وجود سردخانه‌های صنعتی بزرگ در این محل از دیگر مشکلات موجود بر سر راه تجارت کشور قطر می باشد.

مشکلات واردات و صادرات کالا به قطر

مشکلات واردات و صادرات کالا

ایران چه محصولاتی را به قطر صادر می کند؟

  • صادرات مواد و محصولات غذایی(انواع آجیل و خشکبار، پسته، زعفران، سبزیجات و صیفی‌جات)
  • صادرات صنایع‌دستی(انواع فرش دستباف و گلیم)
  • صادرات انواع گوشت دام و طیور به همراه دام و مرغ زنده
  • صادرات محصولات کشاورزی(کاه و علوفه و سایر محصولات دامی و خوراک آنها)
  • صادرات انواع مواد معدنی( سنگ سیمان، آهن، گچ و سایر مواد)
  • صادرات سنگ‌های معدنی(سنگ گچ، سنگ‌آهن و سایر استخراج‌های معدنی)
  • صادرات پروفیل‌های آهنی و فرآوری شده
  • انواع ورقه‌های فلزی مورداستفاده در بدنه انواع کامیونت‌ها و ماشین‌ها
  • صادرات سایر محصولات خوراکی فرآوری شده(بیسکویت، کنسرو و دیگر مواد خوراکی و غذایی فرآوری شده)
  • صادرات انواع گوشت و مرغ و ماکیان
  • صادرات انواع برنج
  • صادرات پیاز و سیر و انواع سبزیجات و صیفی جات
  • صادرات انواع وسیله نقلیه برای جابه‌جایی اشخاص و تجهیزات فنی آنها جهت تعمیر و نگهداری
  • صادرات قطعات هواپیما و هوانوردی مانند هلی کوپتر
  • صادرات ابزارهای ارتباطی و مخابراتی
ایران چه کالاهایی به قط صادر می کند

صادرات کالای ایرانی به قطر

در نهایت اینکه

تیم فقیهی تریدینگ سعی کرده است تا با ارائه این مقاله هر آنچه که نیاز است شما دوستان و بازرگانان عزیز درباره شرایط و قوانین واردات و صادرات کالا به قطر بدانید را در اختیارتان قرار دهیم

مشاوران ما نیز ار طریق سایت faghihitrading.com راهنمای شما بوده و به تمامی سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما پاسخ خواهند داد.

سوالات مربوط به شرایط و قوانین واردات و صادرات کالا به قطر

1صادرات مواد و محصولات غذایی به چه صورت می باشد؟
در صادرات این مواد باید دقت و حساسیت بالایی به کار برده شود؛ زیرا چنانچه این مواد به طرز صحیحی بسته‌بندی و حمل نشوند، امکان فساد مواد غذایی وجود دارد؛ بنابراین در صادرات این مواد باید به نوع بسته‌بندی و وسیله نقلیه دقت شود.
2مهم‌ترین کشورهای صادرکننده کالا به قطر کدام کشورها می باشند؟
بر اساس آمارهای دقیق اعلام شده توسط سازمان تجارت جهانی، به ترتیب کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلستان، چین، آلمان، ایتالیا، هند، سوئیس و ترکیه از جمله مهم‌ترین کشورهای صادرکننده کالا به قطر هستند.
3صادرات انواع گوشت دام و طیور به قطر باید به چه صورتی انجام شود؟
حمل و نقل این موارد، یکی از چالش ‌برانگیزترین صادرات به قطر می‌باشد و چنانچه زمان تعیین شده برای صادرات این مواد رعایت نشود، باعث فساد انواع گوشت و یا تلف شدن دام و طیور خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *