اولین قدم برای واردات کالا از دبی نام نویسی در شرکت بازرگانی است. معمولا پس از آن، تجار با تولیدکنندگان در امارات تماس گرفته تا در کیفیت و قیمت به توافق برسند. اما این تجارت مراحلی دیگر با قوانینی خاص دارد. از همین رو راهنما واردات کالا از دبی را برای شما عزیران آماده کرده ایم. تا با دانستن آن تمام مراحل تجارت با دبی را بدانید.

راهنما واردات کالا از دبی

خلیج فارس یکی از مهم ترین مراکز تجاری خاورمیانه است و عمده کالاهای وارداتی به خاورمیانه عمدتاً از این منطقه حمل می شود و این به دلیل روابط تجاری و سیاست های دبی است. در واقع دبی دارای تعرفه های گمرکی بسیار پایین، امکانات و تجهیزات پیشرفته برای حمل کالا، مرزهای جغرافیایی مناسب برای کشورهای مختلف، اسکله های بزرگ بار برای کشتیرانی و حمل و نقل دریایی و .. می باشد. دلیل مهم انتخاب معامله گران نیز همین مزایا واردات کالا از دبی است. بعضی از این مزایا به این شرح است:

  • مرز جغرافیایی مناسب با امارات متحده عربی
  • واردات کالاهای اروپایی به کشور از طریق تجارت با تجار عرب در دبی
  • ترخیص کالاهای اروپایی از گمرک دبی اجازه تجارت با کشورمان را نمی دهد.
  • تعرفه گمرکی بسیار پایین برای هر کالایی در دبی
  • قوانین و سیاست های امارات متحده عربی که منافع تجار را در نظر گرفته و درآمد کسب و کار آنها را افزایش می دهد.
  • دبی دارای بزرگترین مرز دریایی برای واردات انواع کالا توسط کشتی های بزرگ است.
  • ارسال سریع هر نوع کالا از امارات به کشورمان از طریق مرزهای تجاری، دریایی، زمینی و هوایی دبی
برج های امارات دبی

امارات دبی

قوانین واردات کالا از دبی

مهم ترین محصولات صادراتی امارات سوخت های معدنی و نفت خام، کالاهای تقسیم نشده، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، خودرو، ماشین آلات و ابزار الکتریکی، قطعات و پلاستیک های آنها و مهمترین محصولات وارداتی سنگ های قیمتی است. اتومبیل، ماشین آلات و ابزار الکتریکی و قطعات آنها، پلاستیک و چدن، آهن و فولاد نیز جزو پرسودترین کالای واردات از دبی هستند.

اخیرا واردات  کالا از دبی رنگ و بوی جدیدی پیدا کرده است. در این مدت امارات به عنوان بیست و پنجمین صادرکننده بزرگ جهان شناخته شد. بر اساس شاخص پیچیدگی اقتصادی (ECI)، امارات متحده عربی یکی از بزرگترین ارزهای رمزنگاری شده در جهان است. بر اساس یک برنامه اقتصادی بسیار منسجم، دولت امارات متحده عربی توانسته است تعداد زیادی از کارآفرینان خارجی را که به دنبال فرصت های توسعه تجارت در خاورمیانه هستند، جذب کند.

دبی بزرگترین شهر امارات است که در جنوب ایران، در اطراف خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان واقع شده است. تقریباً ۴۰ سال است که دبی از یک مجتمع تجاری محلی به یکی از جذاب ترین، شگفت انگیزترین و بهترین شهرهای جهان از نظر تجارت و گردشگری تبدیل شده است.

قوانین واردات کالا

قوانین واردات

قوانین جدید ترخیص و واردات کالا از دبی

نفت به اشکال مختلف بیشترین حجم صادرات را در امارات دارد. گفته می شود صادرات نفت خام و پالایش شده سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش می یابد. علاوه بر این، صادرات کالاهای نفتی بیش از ۶۰ درصد از کل صادرات کشور را تشکیل می دهد. با این حال، دبی و سایر شهرهای امارات نیز در صادرات طلا، آلومینیوم و سایر فلزات موفق هستند. امارات متحده عربی سابقه ای طولانی در تجارت با ایران دارد، به ویژه در دبی، جایی که یک مجتمع تجاری بزرگ ایرانی وجود دارد. حجم تجارت ایران و دبی تنها ۱۰ میلیارد دلار در سال برآورد شده است.

بر اساس یک مطالعه در مورد تجارت در امارات متحده عربی، کل تجارت این کشور در سال ۲۰۰۹ بالغ بر ۳۹۸.۸ میلیارد دلار بوده است. آمارهای موجود که حجم صادرات و واردات را تفکیک می کند نشان می دهد که در سال های گذشته صادرات کشور به ۹.۹ میلیارد دلار و واردات به ۱۹۶.۹ میلیارد دلار رسیده است.

در سال جاری (2021) پیش بینی های تجاری امارات نشان می دهد که صادرات و صادرات این کشور در سال جاری به ترتیب ۲۲۸ میلیارد دلار و ۲۰۵.۶ میلیارد دلار (۲۰۵ امتیاز) افزایش می یابد. منابع اقتصادی دلیل افزایش صادرات و واردات امارات در سال جاری را افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی و به تبع آن افزایش درآمدهای نفتی این کشور عنوان کردند. بد نیست بدانید که آمارهای موجود نشان می دهد که امارات متحده عربی برای اولین بار در سال های گذشته (۲۰۰۹) با پشت سر گذاشتن عربستان سعودی به بزرگترین صادرکننده کالا و خدمات جهان تبدیل شد. در سال ۱۳۸۹ صادرات ایران به امارات ۲۸۷۵ میلیون دلار و واردات ایران از دبی ۱۶۱۴۷ میلیون دلار بوده است. واردات ایران از امارات در سال ۲۰۱۱ حدود ۱۹.۷ میلیارد دلار بوده است.

واردات دبی به ایران

واردات دبی

نکات مهم واردات کالا از دبی

واردکنندگان محترم برای اطلاع بیشتر از راهنما واردات کالا از دبی بهتر است دستورالعمل واردات کالا از امارات را در سایت ما مطالعه نمایید. واردکنندگان محترم، کسانی که قصد اقامت در بندر دبی را دارند می توانند در خصوص شرایط اقامت در این کشور به وزارت کار دبی از طریق سایت mol.gov.ae مراجعه کنند.

با توجه به حجم بالای اجناس عرضه شده در دبی توسط تاجر مقیم دبی (ایران و عربستان) لازم به ذکر است که اجناس غیراستاندارد زیادی در این بازار به خصوص از کشور چین وجود دارد. بنابراین حتما محصولات خود را فقط از نمایندگی های معتبر شرکت های خارجی خریداری کنید. در این مورد، می توانید جزئیات بازرگانان این کشور را در اتاق بازرگانی دبی بیابید، اگرچه برخی ممکن است شرکای تجاری مناسبی نباشند.

با توجه به افزایش قیمت درهم در دبی و افزایش قیمت کالاهای وارداتی ابتدا اقدام به صادرات کالای ایرانی به دبی و واردات معادل آن کالا نمایید. همچنین در سال ۲۰۱۶ بیشترین واردات کالا از دبی مشمول صادرات این کالاها بوده است.

بهترین راه حل برای واردات کالا از دبی چیست؟

تجارت با کشورهای خارجی بدون شک موضوع دشواری است و نیازمند اطلاعات دقیق و به روز قوانین داخلی هر دو کشور است که در کنار تجربه عملی در صادرات و واردات کالاها، دستیابی به چنین کالایی مستلزم صرف زمان و هزینه زیادی است. اطلاعات نقش مهمی در تجارت دارد. ما براساس صدها پروژه موفق است که این راهنما واردات کالا از دبی را برای شما آماده نموده ایم.

واردات و صاردات دبی

واردات دبی

بهترین راه برای تبادل ارز استخدام چند مشاور بازرگانی با دانش اقتصادی و حقوقی و همچنین تجربه عملی در تجارت بین الملل می باشد. همچنین استخدام کارمندان حرفه ای که تمامی مراحل ترخیص کالا از گمرکات کشور را گذرانده و مدارک و مجوزهای لازم را برای کسب و کار شما ارائه کرده باشند می تواند در تسریع کسب و کار شما و کسب و کار شما بسیار موثر باشد. .

بدین ترتیب می توانید به شرکت ها و هلدینگ های تجاری و خدمات آنها که سابقه ترخیص و واردات کالا از دبی و همچنین انواع تجارت با کشورهای مختلف، ترخیص کالا از گمرک و ارائه مشاوره های مختلف را دارند، مراجعه نمایید. از کسب و کار در زمینه های مختلف کسب و کار خود استفاده کنید. شرکت بازرگانی فقیهی تریدینگ با سالها تجربه در تجارت بین الملل با مشاورین متخصص و روحانیون حرفه ای آماده خدمت رسانی به مشاغل داخلی و خارجی می باشد. برای کسب اطلاعات دقیق در این زمینه و یا سپردن فعالیت تجاری خود و طرح سوالات متداول در این زمینه می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *