شرکت بازرگانی فقیهی  طیف کاملی از خدمات واردات کالا از دبی و ترخیص کالا از گمرک برای واردات و صادرات در امارات را ارائه می دهد. در زمینه مشاوره گمرکی، تهیه و تحویل کلیه مدارک مورد نیاز، مهر و موم امنیتی، گواهینامه و به طور کلی راهنما واردات و ترخیص کالا از دبی به شما عزیزان می دهد. همچنین ترخیص کالا از دبی مطابق با الزامات مربوطه خدمات منحصر به فرد و کارآمدی را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

راهنما واردات و ترخیص کالا از دبی

دبی در سراسر جهان به عنوان بهترین مقصد سرمایه گذاری برای تجارت شناخته می شود. رشد ۱۱ درصدی دبی تأیید می کند که به دلیل موقعیت ژئوپلیتیکی و استراتژیک، این شهر مرکز تجارت جهانی در آسیا، آفریقا و خاورمیانه است و حدود ۲۸.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی امارات متحده عربی را تشکیل می دهد. بازار تجارت دبی همچنین دوازدهمین بازار بزرگ جهان از نظر فرصت‌های صادرات و واردات است و یکی از ده کشور برتر صادرات کالا به ایران است.

صفر تا صد ترخیص کالا از دبی

صفر تا صد ترخیص کالا

حجم کالاهای وارداتی از دبی به ایران تاکنون سه برابر شده و به دلیل موقعیت منحصربفرد خود از روز اول نقش فعالی در تجارت بین المللی کشور داشته است. به همین دلیل واردات و ترخیص کالا از دبی رونق خاصی در خلیج فارس دارد. علاوه بر این، یکی از سودآورترین راه‌های واردات کالا از دبی برای تجار ایرانی، صادرات کالاهای ایرانی به دبی و واردات معادل آن است. در همین سال کالاهای زیادی به شرط صادرات از دبی وارد شده است. حقوق گمرکی امارات ۵ درصد از ارزش کل کالا می باشد که باید در ابتدای ترخیص به دولت امارات پرداخت شود و در صورت ارسال کالا از دبی به کشور دیگر مبلغ به صاحب آن بازگردانده می شود.

واردات کالا از دبی

واردات از دبی

واردات کالا از دبی

واردات یکی از مهم‌ترین انواع تجارت برای هر کشوری است. زیرا با داشتن اطلاعات هزینه‌های مربوط به این فرآیند کاهش می‌یابد که باعث افزایش سود تجار و صاحبان املاک و سود آنها می‌شود. بدیهی است تجارت واردات یا صادرات شامل هزینه های حمل و نقل کالا، بیمه و مالیات و همچنین عوارض گمرکی خواهد بود که همه اینها سود کمتری را از تجارت واردات کالا از دبی و صادرات به دنبال خواهد داشت. بازرگانان تمایل دارند با بررسی همه عوامل در این زمینه راه بهتر و راحت تری را برای واردات و صادرات در پیش بگیرند. بنابراین در این زمینه مطالعه می کنند. از همین رو ما بر آن شدیم تا نکات بسیار مهمی را در قالب راهنما واردات و ترخیص کالا از دبی به شما بازرگانان عزیز انتقال دهیم.

مزایا واردات کالا از دبی

مزایای تصمیم گیری خوب برای تجارت با کشورهای خارجی را می توان با شناخت آن کشور درک کرد. تجارت با دبی مزایای زیادی دارد که دانستن آنها بسیار مهم است. ثبت کالا در دبی یکی از آن مسائل است. دبی از نظر جغرافیایی به ایران نزدیک است. از همین رو هزینه های حمل و نقل به نصف کاهش می یابد. زیرا هر چه دو کشور نزدیکتر باشند، حمل و نقل بهتر و آسان تر می شود.

تجارت با کشور دبی

تجارت با دبی

نکته دیگر آسان بودن ترخیص کالا در دبی است. واردات کالا از دبی برای تجار خیلی گران نخواهد بود. تحریم ها اعمال شده در ایران تاثیر زیادی در این رویه و روابط این دو کشور نگذاشته است. بنابراین به نفع ایران است که با کشوری که در وضعیت اقتصادی مطلوبی قرار دارد، رابطه برقرار کند. با واردات کالا از کشورهای همسایه مانند دبی از مزایای آن بهره مند شوید.

نکات مهم ترخیص کالا از دبی

یکی از موارد مهم ترخیص کالا از گمرک دبی ، پول پرداختی به گمرکات کشور است. بنابراین یکی از مزایای ترخیص کالا از گمرک در دبی، هزینه بسیار پایین ترخیص کالا از گمرک است. در واقع ترخیص کالا از گمرک در دبی برای مالک رایگان است. وقتی صحبت از رسیدگی به اقلام می شود، باید مطمئن شوید که مشخصات و مدارک مورد نیاز مربوط به کالایی که سفارش می دهید که دقیق باشد. در صورت ایراد می توانید به راحتی برای ترخیص به گمرک دبی مراجعه کنید. هنگام ترخیص کالا از دبی اظهارنامه توسط مسئول پذیرش کالا پر می شود. اظهارنامه توسط کارشناسان تکمیل شده است در صورت تکمیل مدارک اضهارنامه مراحل ثبت نام در دبی آسانتر می شود. موضوع مهم دیگر در ترخیص کالا، خرید کالا است که برای خرید کالا باید از امارات تهیه شود تا مشکلی برای ترخیص کالا پیش نیاید.

صادرات کالا به دبی

صادرات به دبی

مشکلات پیش روی تاجران در ترخیص کالا از دبی

علاوه بر قوانین کلی معافیت بین کشورها، مدارک مورد نیاز برای ترخیص ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. و دبی ممکن است با تمام قوانین و سیاست های گمرکی امارات متحده عربی مطابقت نداشته باشد. وظیفه تاجران در اینجا بررسی تشریفات مختلف واردات و ترخیص کالا از دبی است. همچنین ممکن است بر اساس قراردادهای صادراتی دوجانبه ای که بین دولت های کشورهای مختلف با کشورمان منعقد شده است، در واردات و صادرات از این کشورها شرایط و حتی استثنا وجود داشته باشد. پس از بایگانی مدارک ترخیص کالا، کالا توسط گمرکات مربوطه ارزیابی و بازرسی می شود و پس از ترخیص کالا از گمرک و همچنین پرداخت تعرفه و هزینه های مربوطه، در صورت نیاز مدارک حمل مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که تمامی این مراحل طی شود و تمامی اقلام بازرسی شده با کالا مطابقت داشته باشد، ممکن است کالا از سطح گمرکی کشور مورد نظر خارج شده و به مقصد منتقل شود. آگاهی از تمامی این شرایط برای تاجران گاهی دشوار است. در صورت ناآشنا بودن با برخی از این اسناد، سیاست ها و رویه ها، می تواند باعث ایجاد مشکل در روند کسب و کار آنها شود. منجر به از دست دادن زمان و سرمایه آنها شود. از همین رو است که توصیه می کنیم تا راهنما واردات و ترخیص کالا از دبی را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *