واردات کالا از دبی

راهنمای کامل واردات کالا

راهنما کامل واردات کالا از دبی

اداره گمرک فدرال امارات، سیاست های گمرکی کشور را تعیین می کند و این سیاست ها با قانون گمرک مشترک شورای همکاری خلیج فارس مطابقت دارد. همچنین، هر امارت دارای مقامات گمرکی خاص خود است تا به افراد و مشاغل در زمینه راهنما کامل واردات کالا از دبی کمک کند. دفاتر گمرک در فرودگاه ها، بنادر دریایی و نقاط ورودی/خروجی در مرزهای زمینی قرار دارند.

واردات کالا

واردات کالا از دبی

روش واردات در دبی چگونه است؟

گواهی مبدا با ذکر کشور مبدا و تایید شده توسط اتاق بازرگانی در کشور مبداو لیست بسته بندی دقیق شامل وزن، روش بسته بندی و کد HS برای هر کالامی باشد. همچنین مجوز واردات از دستگاه های ذیصلاح در صورت واردات کالاهای محدود شده یا کالاهای معاف از گمرک لازم است.

مدارک و الزامات واردات کالا

برای واردات کالا از دبی به امارات، شرکت ها باید مجوز تجارت صحیح از وزارت توسعه اقتصادی (DED) امارات را داشته باشند. شرکت‌های خارجی می‌توانند دفتری در امارات راه‌اندازی کنند یا یک شهروند اماراتی را به عنوان حامی، نماینده یا توزیع‌کننده برای انجام تجارت در «سرزمین اصلی» امارات (یعنی نه در مناطق آزاد) منصوب کنند.

شرکت هایی که در یک FTZ راه اندازی می شوند نیز می توانند از مجوز تجارت خود برای واردات کالا به آن FTZ استفاده کنند. برای واردات کالا، شرکت مستقر در امارات متحده عربی (گیرنده/نماینده) باید سفارش تحویل را از نمایندگی حمل و نقل دریافت کند و مدارک تجاری استانداردهای اصلی زیر را ارائه دهد:

  1. فاکتور تجاری از شرکت صادرکننده خطاب به واردکننده با جزئیات مربوط به مقدار، توضیحات کالا و ارزش کل هر اقلام وارداتی.
  2. گواهی مبدا با ذکر کشور مبدا و تایید شده توسط اتاق بازرگانی در کشور مبدا.
  3. لیست بسته بندی دقیق شامل وزن، روش بسته بندی و کد HS برای هر کالا.
  4. مجوز واردات از دستگاه های ذیصلاح در صورت واردات کالاهای محدود شده یا کالاهای معاف از گمرک.
  5. قبض ورود یا قبض راه هوایی.

محصولات غذایی نیز به گواهینامه های زیر نیاز دارند:

  • اصل گواهی سلامت صادر شده توسط سازمان دولتی مربوطه در کشور صادرکننده که نشان دهنده مناسب بودن محصول برای مصرف انسان باشد.
  • اصل گواهی ذبح حلال گوشت و فرآورده های طیور.

به جز محصولات غذایی، همه محموله های کالا به امارات نیاز به “قانونی سازی” اسناد دارند. این یک فرآیند دو مرحله ای است:

  1. اسناد باید توسط Akin Gump Strauss Hauer & Feld LLP، نماینده تأیید انحصاری سفارت امارات متحده عربی تأیید شود.
  2. پس از اینکه آکین گامپ اسناد را تأیید کرد، شرکت ها باید مدارک را برای قانونی شدن به سفارت امارات در واشنگتن دی سی یا به کنسولگری مربوطه که ایالتی را که شرکت در آن مستقر است ارائه دهند.
مدارک واردات کالا

مدارک واردات کالا از دبی

مالیات بر واردات در امارات

به لطف قانون تعرفه های گمرکی یکپارچه، هفت امارات امارات مقررات وارداتی مشابهی برای اکثر محصولات دارند. سه نوع مالیات بر محصولات وارداتی در امارات اعمال می شود: عوارض گمرکی، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات غیر مستقیم.

عوارض واردات از دبی

نرخ تعرفه واردات امارات متحده عربی از 0٪ تا 5٪ برای اکثر محصولات، با میانگین نرخ مالیات 4.61٪ متغیر است.

روش ارزیابی تعرفه واردات یا ارزش سفارشی، CIF است، یعنی هزینه، حق بیمه و حمل و نقل. به این معنی که مالیات قابل پرداخت تعرفه واردات کالا با توجه به بهای تمام شده کالا و ابزار، حق بیمه و نرخ کرایه حمل محاسبه می شود.

نمونه هایی از نرخ حقوق گمرکی در امارات

  • محصولات الکترونیکی مصرفی: 0%
  • منسوجات و لوازم جانبی: 5%
  • ظروف آشپزخانه: 5%
  • محصولات کودکان: 5%
  • خانه و مبلمان: 5%

مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده (VAT) اولین بار در 1 ژانویه 2018 در امارات متحده عربی اعمال شد. این مالیات غیرمستقیم است که از اکثر کالاهای وارداتی به امارات اخذ می شود و در نهایت از خریداران نهایی اخذ می شود. مشاغل باید مالیات بر ارزش افزوده را از طرف دولت دریافت کنند. در حال حاضر نرخ مالیات بر ارزش افزوده 5 درصد است.

هر کسب و کاری که دارای کالاهای مشمول مالیات و واردات بیش از 375000 درهم در سال (تقریبا معادل 102000 دلار آمریکا) باشد باید برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کند.

ثبت نام برای مشاغلی که عرضه و واردات آنها بین 187500 درهم و 375000 درهم در سال است اختیاری است و اگر ارزش واردات کمتر از 187500 درهم در سال باشد، لازم نیست.

مالیات واردات کالا

قوانین واردات کالا

مالیات غیر مستقیم

مالیات غیر مستقیم برای اولین بار در سال 2017 در امارات با هدف کاهش مصرف کالاهای ناسالم و مضر و افزایش آگاهی سلامت شهروندان اجرا شد. اهداف مالیات غیر مستقیم بر روی چند محصول خاص است که به سلامت انسان یا محیط زیست آسیب می زند.

در اینجا چند نمونه از کالاهایی که دارای مالیات غیر مستقیم هستند آورده شده است:

  1.   50% در نوشیدنی های گازدار
  2.   100% محصولات تنباکو
  3.   100% در نوشیدنی های انرژی زا
  4.   100% در دستگاه های سیگار الکترونیکی
  5. 50% روی هر محصولی که شکر یا سایر شیرین کننده ها اضافه شده باشد

مقررات محصولات امارات متحده عربی

اداره استاندارد و اندازه‌شناسی امارات (ESMA) یک سازمان فدرال امارات متحده عربی است که با هدف تنظیم محصولات تولید، واردات و فروش در بازار امارات تأسیس شده است.

هر شرکت مسئول موظف است که هر کالایی که تولید یا وارد می کند مطابق با استانداردهای ایمنی تعیین شده توسط مقررات امارات متحده عربی تحت همه شرایط استفاده عادی یا قابل پیش بینی منطقی باشد و با تمام استانداردهای قابل اجرا ESMA و سایر مقررات فنی مطابقت داشته باشد.

در اینجا به یک مرور جامع از مقررات محصول برای امارات متحده عربی می پردازیم:

قانون ایمنی محصول

درباره  راهنمای کامل واردات کالا از دبی در 18 دسامبر 2018، دولت امارات قانون فدرال شماره 10 قانونی را به منظور بهبود استانداردهای ایمنی محصول در امارات تصویب کرد. قانون ایمنی محصول شامل 21 ماده است و در مورد اکثر محصولات مصرفی که در امارات تولید شده، وارد شده یا در داخل امارات فروخته می شوند، اعمال می شود. این قانون به طور رسمی از اول جولای 2019 اجرا شد.

بر اساس اعلام ESMA، قانون جدید ایمنی محصولات شامل عرضه‌کنندگان محصولات می‌شود که شامل تولیدکنندگان داخلی، نمایندگان داخلی تولیدکنندگان خارجی، واردکنندگان و سایر طرف‌های زنجیره تامین که دارای روابط تولید و فروش با کالاها هستند، می‌شود.

طبق قانون، محصولی «ایمن» در نظر گرفته می‌شود که با تمام استانداردهای قابل اجرا صادر شده توسط ESMA مطابقت داشته باشد. اگر هیچ استانداردی برای محصول شما اعمال نشود، همچنان باید یک ارزیابی ریسک انجام دهید و آن را برای تایید به ESMA ارسال کنید.

راهنمای واردات و صادرات کالا

راهنمای واردات کالا

سخن آخر

در آخر آخر اینکه برای واردات محصولات از دبی از طرف کشور امارات قوانینی وضع شده است که همه ی کشور های وارد کننده و صادر کننده موظف به تبعیت از آن قوانین هستند تا بتوانند وارداتی با کیفت بالا و بدون دردسر داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *