در ارتباط با تجارت رو به رشد ایران و امارات، اطلاعات شرایط و هزینه های ترخیص کالا از دبی مورد توجه تجار ایرانی قرار گرفت. حمل و ترخیص از دبی بسیار آسان است زیرا نیازی به پرداخت عوارض گمرکی نیست. در صورت رعایت قوانین و مقررات مربوط به ترخیص کالا مشکل خاصی برای واردات شما ایجاد نمی شود. با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم شرایط و هزینه های ترخیص کالا در دبی را در نظر بگیریم. از شما دعوت می کنیم با مطالعه این مقاله ما را دنبال کنید.

حمل و ترخیص از دبی

کشور دبی یکی از شرکای اصلی تجاری ایران است. این کشور راه میانبری برای ایرانیان برای تامین و واردات کالا از سراسر جهان است. ارسال از دبی به ایران و یا هر جای دنیا تابع قوانین خاص خود است. برای ارسال موفق و بدون مشکل باید قوانین گمرکی را رعایت کنید. لازم است بدانید حمل و ترخیص از دبی مانند سایر نقاط دنیا به روش های مختلفی امکان پذیر است. هر کدام از این روش ها بسته به شرایط مختلف، متفاوت است.

بسیاری از تجار و بازرگانان با حمل و نقل و واردات کالاهای مختلف از دبی، تجارت خود را گسترش دادند و با پیشروی در مسیر رشد اقتصادی، جایگاه بزرگی در تجارت نیز به دست آوردند. در واقع، دبی ممکن است بهترین راه برای تجار ایرانی برای دور زدن تحریم ها و تسهیل بسیاری از عملیات حمل و نقل بین المللی باشد. در واقع، هر کالا یا محموله ای که از یک کشور خاص دریافت می کنید، قادر به واردات مستقیم کالا از آن کشور به شما نخواهد بود.

از همین رو است که باید به دنبال میانبری باشید تا بتوانید بدون مشکل و سریع بار مورد نظر را به کشور خود بیاورید. انتخاب مسیر حمل و ترخیص از دبی یکی دیگر از مراحل مهمی است که باید در نظر بگیرید. شاید به عنوان یک تاجر بخواهید کالا وارد کنید و رضایت مشتری اولویت شما باشد. بنابراین، انتخاب بهترین روش حمل و نقل از دبی می تواند اعتماد مشتریان شما را افزایش دهد. و در نهایت به رشد کسب و کار شما کمک کند.

حمل و ترخیص از دبی

حمل و ترخیص

مراحل ترخیص کالا از دبی

مهمترین چیز برای شما این است که بدانید چگونه می توانید حمل و ترخیص از دبی را انجام دهید. به عبارت دیگر مراحل ترخیص کالا از دبی را به خوبی بدانید. ترخیص کالا از دبی به سه مرحله نیاز دارد که به شرح زیر است.

  • اولین قدم شناخت ویژگی های محصول است. در این مرحله تجار باید قیمت مناسب هر کالا را از فروشندگان همان کالا در دبی دریافت کرده و روی کالای مورد نظر خود درج کنند یا در اظهارنامه قید کنند.
  • مرحله دوم به تجزیه و تحلیل هزینه های حمل و ترخیص از دبی اختصاص دارد. این مرحله به عواملی مانند درصد افراد جامعه که به محصول نیاز دارند، قیمت نهایی محصول، وضعیت بازارهای داخلی برای بررسی شرایطی که محصول در آن به فروش می رسد و فصل مناسب برای فروش آن بستگی دارد. در این راستا افراد و شرکت ها باید قبل از هرگونه عملیات و واردات کالا از تعرفه گمرکی کالا مطلع شوند. فروشنده نیز موظف است فاکتور محصول را به گمرک ارسال کند.
  • مرحله سوم و آخر به تعیین قیمت محصول اختصاص دارد. در اینجا باید قیمت نهایی یعنی قیمتی که مصرف کننده نهایی باید داشته باشد مشخص شود. در این مرحله باید محاسبات گمرکی نیز انجام شود.

هزینه ترخیص کالا از دبی

دبی یکی از شهرهای پیشرو در صادرات به ایران است. به همین دلیل صادرات از دبی به ایران تاکنون سه برابر شده است. هزینه ترخیص کالا از دبی برای صادرات کالا به سایر کشورها به دلیل عدم اخذ عوارض گمرکی از کالاهای ورودی به دبی بسیار کمتر از سایر کشورها می باشد. این امر از افزایش شدید قیمت کالاها جلوگیری می کند و از قدرت خرید مردم محافظت می کند. حقوق گمرکی امارات برای کالاها ۵ درصد از ارزش کل کالا است و جالب است بدانید که این مبلغ در ابتدای سال از صاحب کالا یا نماینده قانونی وی دریافت می شود. ترخیص کالا از گمرک دبی اما در صورتی که حمل و ترخیص از دبی یا به هر کشور دیگری صادر شود کل مبلغ به صاحب کالا یا نماینده قانونی وی عودت داده می شود. بنابراین باید گفت که این کشور امنیت اقتصادی و تجاری زیادی را برای تجار خارجی و داخلی ایجاد کرده است.

روش های حمل و نقل کالا

روش های حمل کالا

روش های مختلف حمل بار از دبی به ایران

همانطور که اشاره شد، مرز اصلی دبی با ایران، مرز دریایی است. بنابراین بیشتر تجار و صاحبان کالا، مسیر دریایی دبی به ایران را انتخاب می کنند. البته با توجه به شرایط حمل بار از دبی به کشور، این امر به صورت هوایی نیز قابل انجام است. در این قسمت به بررسی دقیق فرآیند حمل و ترخیص از دبی به کشور می پردازیم.

حمل و ترخیص دریایی از دبی به ایران

خلیج فارس مرز اصلی دبی و ایران است.  بیشتر تجار از این مرز و از طریق دریا وارد کشور می شوند. حمل و نقل از دبی به کشورمان مزایای زیادی دارد. بندر ژنو یکی از مقاصد اصلی حمل و نقل بار از دبی به این کشور است. درصد حمل بار از دبی به ایران در طول سال بسیار ب هلا بوده و هر ساله حجم زیادی از بار از این طریق وارد کشور می شود. یکی از مزیت های اصلی حمل و نقل دریایی از دبی به ایران این است که امکان واردات با حجم و وزن زیاد به کشور وجود دارد. هر تاجر و صاحب بار می تواند تا ۱۵۰۰ کیلوگرم بار مختلف را حمل کند. او قصد دارد از این طریق به کشور مهاجرت کند.

برای بسیاری از صاحبان بار، هزینه حمل بار از دبی به کشور مهم است. البته بیشتر تجار و صاحبان حمل و نقل های مختلف تمایل دارند بار مورد نظر را با قیمت مناسب به کشور بیاورند. یکی دیگر از مزایای بسیار مهم این روش این است که حمل و نقل محموله های دریایی بسیار مقرون به صرفه و راحت است. از این رو بسیاری از تجار و بازرگانان روش حمل و نقل دریایی را برای حمل بارهای غول پیکر از دبی به ایران با قیمت مناسب انتخاب می کنند. روش حمل و ترخیص از دبی با قایق از طریق دریا برای حمل کالاهایی مانند مواد غذایی، پوشاک، تجهیزات دیجیتال، لوازم آرایشی و بهداشتی و بسیاری از کالاهای دیگر استفاده می شود.

حمل دریایی کالا از دبی

حمل دریایی کالا

حمل و ترخیص هوایی از دبی به ایران

یکی دیگر از روش های محبوب در بین تجار ایرانی برای ترخیص کالا از دبی به کشورمان حمل و نقل هوایی است. حمل و نقل هوایی یکی از سریع ترین و مطمئن ترین راه هایی است که می توانید برای واردات محموله خود انتخاب کنید. حمل و نقل هوایی از دبی به ایران از طریق فرودگاه بین المللی دبی انجام می شود که شلوغ ترین خطوط هوایی در آنجا فعالیت می کنند. با توجه به شرایط عالی و مزیت های حمل و نقل هوایی از دبی به ایران، تجار و بازرگانان می توانند از این روش برای حمل کالای مورد نظر خود استفاده کنند.  مزیت اصلی حمل و نقل هوایی از دبی به ایران زمان بسیار کوتاه است. محموله مورد نظر شما از طریق هوایی سریعتر و ایمن تر از سایر روش ها به کشور می رسد.

موضوع مهم دیگر هزینه حمل و نقل کالا به این روش است. روش حمل و نقل هوایی در تمام دنیا به عنوان یکی از گران ترین روش های حمل بار شناخته شده است. شما می توانید تا ۱۰۰۰ کیلوگرم بار را از دبی به ایران حمل کنید. توصیه ما این است که اگر هزینه حمل و ترخیص از دبی برای شما مهم است و قصد دارید بار خود را با قیمت مناسب از دبی به ایران منتقل کنید، روش هوایی را انتخاب نکنید و به روش دریایی بروید. با این حال، بسته به شرایط، ممکن است نیاز به استفاده از روش هوایی باشد. همانطور که قبلا ذکر شد، نوع محموله، حجم و اندازه آن، زمان مورد نیاز برای حمل بار، قوانین جابجایی بار و بسیاری از عوامل دیگر بر انتخاب روشی که برای انتقال بار استفاده می شود، تاثیر می گذارد.

حمل هوایی کالا

حمل هوایی

نکات مهم مربوط به حمل و ترخیص از دبی

به طور کلی حمل و نقل از این کشور برای ایرانیان مزایای زیادی دارد. هزینه حمل و نقل کالا از دبی به ایران به طور قابل توجهی کاهش می یابد زیرا ترخیص کالا از دبی بسیار آسان است. در دبی یکی از شهرهای همسایه ایران سرعت و ترخیص کالا و همچنین هزینه کل فرآیند حمل و نقل بسیار به صرفه و معقول است.

یکی دیگر از مزیت های مهم حمل و ترخیص از دبی عدم نیاز به پرداخت هزینه خاصی برای ترخیص کالا از گمرک در امارات می باشد. در ارتباط با این موضوع، اکثر تجار ایرانی کالای مورد نظر خود را از دبی وارد می کنند، کالای مورد نظر خود را به قیمت اصلی می فروشند. همینطور بدون پرداخت هزینه های مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک و در نتیجه بدون هیچ مانعی، تجارت خود را گسترش می دهند. در حالی که واردات کالا از دبی برای ایرانیان آسان است. برخی از کالاها و اقلام با محدودیت های متعددی روبرو هستند و برای حمل و نقل از دبی باید قوانین را رعایت کنید. به عنوان مثال، برای واردات برخی کالاها باید مجوز دریافت کنید. همچنین اگر باز هم در این باره هر سوالی دارید می توانید با مشاوران متخصص ما در شرکت بازرگانی فقیهی تریدینگ واقع در دبی، امارت،ایران، قطر،.. تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *